روزانه هزاران بیمار سوالات پزشکی خود را با استفاده از این وب سایت ها مطرح نموده و پاسخ خود را در سریع ترین زمان از پزشکان کلینیک۲۴ دریافت می نمایند.
از ویژگی های کلیدی این محصول می توان به امکان ضمیمه تصویر ناحیه بیماری و یا آزمایش بیمار، ارسال پاسخ بیمار به صورت SMS و ایمیل، طراحی جذاب و حرفه ای، سریع و امن، بهینه شده برای مو تورهای جست و جو گر، پنل مدیریتی بسیار کاربر پسند و حرفه ای برای مدیریت آسان و سریع مطالب وب سایت و پاسخ دهی به سوالات بیماران، توسط پزشک، کاملا قابل توسعه، حفظ Privacy کاربران اشاره کرد.
پزشکان و مراکز درمانی نیز مانند هر کسب و کار دیگری به منظور ایجاد و توسعه برند و افزایش درآمد خود نیازمند دریافت مجموعه ای از خدمات تبلیغاتی شکیل و هدفمند می باشند. کلینیک۲۴ از سال ۸۸ پیش به عنوان اولین شرکت این حوزه، خدمات برندسازی برای دندان پزشکان و برندینگ مراکز درمانی خود را آغاز نمود و همواره در این حوزه بسیار موفق عمل نموده است.
دریافت درخواست ارتقاء برند و درآمد پزشک و مرکز درمانی
بررسی جنبه علمی و ظرفیت برندسازی درخواست کننده
ارسال نتایج بررسی به صورت یک طرح پیشنهادی شامل زمان و هزینه
با عقد و شروع قرارداد، همکاری خوب و پایداری بین ما و شما شکل خواهد گرفت .
امروزه کاربرد اینترنت و شبکه های مجازی نه تنها محدود به اشتراکگذاشتن علائق و زندگی خصوصی نیست، بلکه به طور روز افزون برکاربرد آن در صنعت و کسب وکار بهویژه حوزه سلامت و درمان افزوده میشود. کاربرد بازاریابی دیجیتال بهطور حیرت انگیزی در دو سال اخیر افزایش یافته است. امروزه تعداد بیمارستان ها، کلینیک ها و پزشکانی که از بازاریابی دیجیتال استفاده میکنند روز به روز اضافه میشود زیرا اولا، این سازمان ها بهگونهای مداوم با مخاطبان خود در ارتباط هستند. ثانیا، به طور پیوسته از مخاطبان خود بازخورد فعالیت انجامشده را میگیرند و درصدد اصلاح برمیآیند. ثالثا، با رایج شدن گوشیهای هوشمند این روش به یکی از سادهترین و کم هزینهترین روش های ارتباط تبدیل شده است که در هرجایی قابل دسترس است و همچنین باعث صرفهجویی در زمان هم میشود.
بازاریابی دیجیتال دارای کانال های گستردهای است که ایجاد روابط همه جانبه را امکان پذیرکرده است. تحقیقات نشان میدهد که از هر ۳ نفر یک نفر داری گوشی هوشمند و از ۱۷ نفر یک نفر دارای تبلت است. این یعنی افزایش ۱٫۳ بیلیونی استفاده از گوشی هوشمند نسبت به ۴ سال گذشته که به همراه آن استفاده از اینترنت توسط این گوشیها نیز رو به افزایش است. شرکتها تمایل به استفاده از شبکههای مجازی دارند تا تعامل مداوم بامخاطبان داشته باشند و بتوانند به طور بهینه محصولات و خدمات خود را به آن ها بشناسنند.
تعداد استفادهکنندگان اینترنت در ایران حدود ۲۱ میلیون نفر است که این تعداد روز به روز در حال افزایش می باشد و از آنجا که ایران روند حرکت به سوی الگوی مصرف جهان اول را دارد در آیندهای نه چندان دور، این تعداد دو چندان خواهد شد. بنابراین شایسته است که این حجم از مصرفکنندگان به گونهای مطلوب مدیریت شوند. تحقیقات نشان می دهند که در سال گذشته در خاورمیانه رشد تعداد استفادهکنندگان فعال اینترنت ۱۷ درصد، رشد تعداد کاربران فعال شبکههای اجتماعی ۱۳ درصد ، رشد تعداد ارتباطهای موبایلی ۳ درصد و رشد تعداد کاربران شبکههای اجتماعی موبایلی ۶۶ درصد بودهاست. این یعنی میزان افزایش کاربران اینترنت شبکههای اجتماعی در خاورمیانه بیشتر از میانگین جهانی بوده است. همچنین با توجه به آمار میزان استفاده کاربران ایرانی از شبکههای مجازی میتوان دریافت که ایران سهمی بزرگی در استفاده از شبکه های مجازی جهان را دارد بنابراین استفاده از شبکه های مجازی به عنوان نقطه قوت و فرصتی بسیار با ارزش برای دارندگان صنعت است که با استفاده از آن میتوان به گونهای قوی و با سرعتی دو چندان از رقبا پیشی گرفت. در این میان شبکهی اجتماعی تلگرام که به تازگی در ایران مورد استقبال شدید قرار گرفته حدود ۱۰۰ میلیون کاربر دارد که ۲۰ میلیون از این تعداد را ایرانیها به خود اختصاص میدهند. نکته جالب توجه در مورد تلگرام این است که این تعداد کاربر ایرانی حدود ۷۰ درصد از ترافیک مربوط به این اپلیکیشن را تشکیل میدهند.
تحقیقات نشان میدهد که استفاده پزشکان از شبکههای مجازی بسیار بالاست و حدود ۶۵ درصد آنها استفاده حرفه ای از اینترنت و شبکههای اجتماعی دارند. پزشکان این زمان را اختصاص به خواندن مقالات پزشکی، برقراری ارتباط با پزشکان دیگر و تعامل با بیماران می پردازند. بسیاری از آن ها شبکههای گفتوگوی آنلاین برای صحبت و مکالمه با بیماران خود طراحیکردهاند.
با توجه به این که اخیرا استفاده از اینترنت و شبکه های مجازی و وسایل الکترونیک به شدت مورد استقبال قرار گرفته و بیماران تمایل شدیدی به جستوجوی اطلاعات آنلاین قبل از هر گونه مراجعه به پزشک دارند توصیه می شود که حوزه سلامت و پزشکی و بهداشت توجه بیشتر به اطلاعات آنلاین خود داشته باشند.
تحقیقات اخیر نشان داده است که حدود ۸۰ درصد از کاربران اینترنت به منابع آنلاین اطلاعات بهداشتی درمانی روی میآورند. علاوه بر این، همین مطالعات نشان دادهاند که در حال حاضر ۱۵ درصد از افراد بالغ از گوشیهای همراه خود برای دسترسی به این اطلاعات استفاده میکنند.
رسانههای اجتماعی و موارد مشابه آن فواید بسیاری برای افراد متخصص در زمینههای پزشکی، دندانپزشکی و توابع اینها ارائه میدهد. این فواید عبارتنداز:
هزینههای کمتر: وبسایتهای رسانههای اجتماعی میتوانند به عنوان بازاریابی پزشکی، سیستمهای تبلیغاتی و ارتباطاتی با هزینههای به طور قابل ملاحظهای کمتر در مقایسه با اشکال سنتی رسانهها استفاده شوند.
بهبود ارتباط بیمار و پزشک: با کمک رسانههای اجتماعی، پزشکان میتوانند نظرات و تجربیات خود را با سهولت بیشتر با یکدیگر به اشتراک بگذارند، همچنین از این طریق دسترسی به مجلههای پزشکی و مقالات علمی بیشتر میشود. در نهایت این رسانهها مراقبت از بیمار را کارآمدتر میکنند.
نبود مرزهای جغرافیایی: محدودیتهای فیزیکی و جغرافیایی در رسانههای اجتماعی بیمعنی میشوند. استفاده از این رسانهها در دستیابی افراد به مکانهایی در فاصله زیاد، انجام بازاریابی پزشکان و تبلیغات بهداشت و درمان به صورت هدفمندتر و مؤثرتر بسیار میتواند مفید باشد.
به صورت غیرقابل انکاری، رسانه اجتماعی یک منبع بسیار بزرگ است که میتواند برای ترقی پ بهداشت و درمان و تلاشهای ارتباطی و ترویج شیوههای مراقبتهای بهداشتی به کار رود.