اهمیت داشتن یک وب سایت

علم پزشکی ازجمله علومی است که سابقه چندانی درگذشته ندارد. درواقع اگر شما در صد و یا صدوپنجاه سال پیش دچار بیماری می‌شدید، احتمال زنده ماندن شما بسیار کم بود، چراکه در آن زمان‌ها اصلا دانش و آگاهی نسبت به بیماری و علل آن وجود نداشت و چه‌بسا بسیاری مواقع مردم مریضی‌های خاصی که عموما شیوع پیدا می‌کردند را نشانه بد و عقوبت کارهای خود می‌دانستند و به‌سادگی در برابر آن تسلیم می‌شدند. اما پیشرفت‌های علوم مختلف ازجمله علم پزشکی در قرون اخیر رشد بسیار صعودی به خود گرفت تا جایی که در حال حاضر برای بسیاری از بیماری‌ها که تا ۱۰۰ سال پیش بسیاری از کودکان در اثر آن‌ها جان خود را از دست می‌دادند، واکسن‌هایی تعبیه‌شده است و در سنین مختلف به افراد تزریق می‌شود تا در برابر این نوع بیماری‌ها واکسینه شوند.

طراحی سایت اختصاصی برای پزشکان

اگر شما دچار ناراحتی خاصی از ناحیه بدنی و حتی روحی روانی شوید، می‌توانید به‌ سادگی به پزشک متخصص مربوط به بیماری خود که سال‌ها در آن حوزه مطالعه و تجربه داشته است مراجعه کنید و اقدام به تشخیص بیماری خود و درمان آن نمایید.اما نکته مهمی که وجود دارد این است که شاید از دیدگاه یک پزشک، زندگی سالم و در صورت وقوع بیماری تشخیص و رفع آن بسیار راحت‌تر از ایام گذشته باشد، بازهم مشکلاتی برای بیماران وجود دارد.

با وجود گسترش و تخصصی شدن پزشکان، بازهم افراد هنگام ناراحتی خاص ابتدا به خانواده خود مراجعه کرده و سعی در درمان سنتی و خانگی آن می‌کنند. در صورت عدم حل خیلی‌ها به دنبال پرسش از دیگران برای راه‌های درمانی بدون مراجعه به پزشک می‌گردند. برخی‌ها نیز در صورت حاد شدن شرایطشان نهایتا به یک پزشک عمومی مراجعه می‌کنند؛ اما نکته مهم این است که بازهم دانش افراد درباره علم پزشکی و ملزومات لازم و به‌خصوص اقدامات پیشگیرانه لازم برای سلامتی را نمی‌دانند.

طراحی حرفه ای سایت پزشکی

افراد اطلاعات خاصی درباره تخصصی‌های پزشک نمی‌دانند. درباره خواص درمانی غذاها اطلاع چندانی ندارند؛ و این موضوع می‌تواند سبب عدم استفاده مناسب از جامعه پزشکان شود.اگر شما یک پزشک هستید شاید به دنبال ارتباط بیشتر با مردم باشید. نه‌تنها ارتباط با بیماران بلکه مشاوره با همه افراد جهت آگاهی بخشیدن به آن‌ها در حوزه‌های مختلف پزشکی. شاید به دنبال معرفی خود و تخصص خود باشید؛ و یا شاید یک پزشک بسیار پرمشغله باشید که به دنبال راهی برای مدیریت بهتر نوبت‌گیری و ویزیت بیماران خود هستید؛ اما آیا راهی برای پاسخگویی به نیازهای شما وجود دارد؟

آیتم های تخصصی طراحی سایت پزشکی و پزشکان | طراحی حرفه ای سایت

یک وب‌سایت تخصصی پزشکی داشته باشید

دنیای امروز دنیای دیجیتال و فناوری اطلاعات است. بسیاری از راه‌های سنتی برای به انجام رساندن کارها درگذشته جای خود را به راه‌های سریع و آسان اینترنتی داده‌اند. شما هم بتوانید از این ظرفیت عظیم استفاده کنید. برای این کار کافی است یک وب‌سایت تخصصی پزشکی داشته باشید؛ اما یک وب‌سایت تخصصی پزشکی چگونه وب‌سایتی است؟

طراحی وب سایت پزشکی و پزشکان در ساده‌ترین حالت می‌تواند دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • ظاهر گرافیکی زیبا و متناسب با فضای پزشکی و درمان و سلامتی
  • امکان معرفی کاملا خود و زمینه و تخصص کاری
  • امکان ارائه تقویم کاری مشخص‌کننده زمان و مکان حضور خود در مطب یا بیمارستان‌ها
  • امکان طراحی سامانه اینترنتی برای رزرو هفتگی نوبت به‌صورت اینترنتی با امکان پرداخت الکترونیکی
  • امکان ارائه مقالات و محتواهای آموزشی پزشکی در حوزه‌های مختلف
  • امکان ارائه آخرین اخبار و دستاوردهای پزشکی
  • امکان ایجاد قسمتی جهت مشاوره و پاسخ به سوال کاربران
  • امکان ایجاد فروشگاه اینترنتی برای ارائه محصولات پزشکی مرتبط
  • امکان مدیریت افراد و بیماران در قالب پروفایل‌های اینترنتی
  • و…

بنابراین شما به‌عنوان یک پزشک با داشتن یک وب‌سایت تخصصی پزشکی، می‌توانید علاوه بر گسترش کار خود، خدمات خود را نیز به افراد بیشتری از جامعه ارائه دهید؛ اما آیا طراحی سایت با مولفه‌های ذکرشده برای کاربرد شما کافی است؟

ملزومات فنی یک وب‌ سایت خوب

برای داشتن یک طراحی سایت کامل، علاوه بر طراحی و پیاده‌سازی مولفه ها و ویژگی‌های تخصصی مربوط به پزشکی که به برخی از آن‌ها اشاره شد، طراحی سایتشما باید دارای یکسری ویژگی‌های فنی به‌مراتب مهم‌تر باشد. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

طراحی بهینه ( سئو ):

به‌منظور گسترش فعالیت‌های اینترنتی خود از طریق وب‌سایت، شما نیاز به یک وب‌سایت پزشکی پربازدید دارید. برای این کار راه‌های متفاوتی وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها طراحی بهینه وب‌سایتتان برای موتورهای جستجو است. درصورتی‌که فعالیت‌های خاصی را که تحت عنوان سئو از آن‌ها یاد می‌شود، بر روی وب‌سایتتان انجام دهید، هنگام جستجوی مطالب پزشکی، وب‌سایت شما در صفحه اول نتایج موتورهای جستجویی نظیر گوگل نمایش داده می‌شود. این امر سبب افزایش بازدید از سایت شما می‌گردد چراکه عمده ترافیک ورودی به وب‌سایت‌ها از طریق موتورهای جستجو هدایت می‌شود.

سرعت:

باوجود هزاران وب‌سایت مشابه، تصور کنید اگر وب‌سایت شما هرچند هم که کامل و بی‌نظیر، اما کند باشد. در این صورت کاربر به‌هیچ‌وجه منتظر کامل لود شدن محتوای وب‌سایت شما نمی‌شود و به وب‌سایت دیگری مراجعه می‌کند؛ بنابراین سریع بودن وب‌سایتتان نیز بسیار اهمیت دارد.

طراحی ریسپانسیو:

یکی دیگر از موارد فنی که باید در طراحی وب‌سایت شما اعمال شود، طراحی ریسپانسیو یا واکنش گرا است. این بدان معنا است که کاربران با دستگاه‌های مختلف نظیر موبایل و یا تبلت، محتوای مناسب و متناسب با اندازه صفحه‌نمایش دستگاهشان را دریافت کنند. بنابراین برای داشتن یک وب‌سایت پزشکی خوب و کارا، علاوه بر مسائل تخصصی مربوط به حوزه پزشکی باید توجه ویژه‌ای نیز به مسائل فنی یک وب‌سایت کرد؛ بنابراین به‌منظور پیاده‌سازی مناسب این موارد، پیشنهاد می‌شود که طراحی وب‌سایتتان را به یک طراح ماهر و باتجربه بسپارید تا با تمرکز بر حوزه پزشکی و دوری از موارد فنی مربوط به طراحی وب‌ سایت، یک سایت کامل و آماده را تحویل گرفته و از آن بهره گیرید. برای اطلاع از جزئیات طراحی وب سایت پزشکی با کارشناسان گروه سایت سازان در ارتباط باشید.

منبع:وب سایت سایت سازان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.