اهمیت برندینگ و متمایزنمایی پزشکان در ارائه خدمات درمانی (بخش اول)

برندسازی چیست و چرا به آن نیاز دارید؟

 

برندسازی و نیاز به آن همواره برای جامعه پزشکان سؤال برانگیز بوده است. پس ابتدا لازم است به تعریف درستی از آن بپردازیم.
در سطحی پایه‌ای، برندینگ نیازی اولیه برای تمایز دادن بین یک موجودیت با دیگر موارد مشابه است. اما در سطح تجاری و از نظر مصرف‌کننده، برندسازی فرآیندی است که با استفاده از مضامینی سازگار برای ایجاد یک حضور متمایز در میدان رقابت با تجارت‌های همسان در جهت حفظ و جذب مشتریان، یک تصویر منحصر به فرد را می‌سازد.
ممکن است شما به فعالیت درمانی خود نظیر برندینگ مراکز درمانی به شکل تجارت نیندیشید اما این یک واقعیت ساده است که خدمات درمانی نیز تجارت محسوب می‌شوند. از دیدگاه مدیریتی، پزشکان تعدادی پرسنل در خدمت دارند، به حسابداری در پرداخت‌ها و درآمدها نیاز دارند و رقابت با پزشکان دیگر را نیز تجربه می‌کنند، این موارد تشابه خدمات پزشکی به دیگر تجارت‌های کوچک را بارز می‌کند بنابراین مشابه دیگر تجارت‌های کوچک لازم است که از دیگر رقبا جدا شد و خود را در بین دیگر ارائه دهندگان خدمات درمانی در جامعه هدف متمایز نمود.

 

فواید برندینگ در تجارت پزشکی

 

برند شما، هویتی برای خدمات شما به عنوان راهکاری جهت مشکلات سلامتی مشتریان است که در این زمینه شما را از دیگر رقبا متمایز می‌سازد. برند به شما در جذبِ بیماران، روابط ارجاعی (Referral Relationships)، سوددهی و کسب درآمد کمک می‌کند. برند در طول زمان می‌تواند به نشانه پایداری و اعتماد برای شما بدل شود.

هنگامی که شما وجه تمایز واقعی خود (نه فقط از دید خود بلکه از دید بیمارانتان) در درمان را دریافته باشید، برندسازی بیشترین سود را برای شما به همراه دارد. در مورد آنچه که شما را از دیگر رقبای مستقیم در بازار خدمات درمانی جدا می‌کند، بیندیشید؛قدرت برندینگ را جدی بگیرید. چه چیزی سبب می‌شود که شما در بازار خدمات درمانی محلی، جامعه مجازی آنلاین و در بین بیمارانِ مورد هدف شما به صورت مشخص شناخته شوید؟
برندسازی مناسب برای بیماران بالقوه و منابع ارجاعی، دلایل خوبی را برای انتخاب شما در مقایسه با رقبای دیگر فراهم می‌آورد.

 

یک برند چه مؤلفه‌هایی را شامل می‌شود؟

 

با وجود اینکه یک برند با نگاهی سطحی، ساده به نظر می‌رسد اما می‌تواند به عنوان یک پُل ارتباطی برای بیان فاکتورهای متمایز کننده‌ یک پزشک باشد. این فاکتورها شامل موارد زیر است:

 

  • خدمات یا برنامه‌های پیشنهادی
  • تجربه‌‌های پزشکی و درمانی
  • مشخصه‌های رفتاری
  • گستردگی خدمات درمانی
  • سابقه فعالیت مرکز پزشکی
  • محل و مکان مطب
  • قابلیت‌های خدمات درمانی
  • آشنایی جامعه در سطح گسترده
  • آشنایی بیماران و منابع ارجاعی
  • امتیاز‌های تخصصی مانند دوره‌های پیشرفته
  • اتمسفر و فضای مطب پزشک (دوستانه، کلینیکی و رسمی)
  • سطح تکنولوژی سیستم‌های پزشکی مورد استفاده
  • به روز بودن روش‌های درمانی
  • در دسترس بودن
  • ابتکار
  • نتایج درمانی

 

این موارد ملاحظاتی هستند که می‌بایستی در ایجاد یک برند مورد توجه قرار گیرند. فاکتورهای نامبرده، ظاهر و احساس ناشی از تمامی خدمات ارائه شده توسط شما (از کارت ویزیت و سربرگ تا وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی‌تان) را تحت تأثیر قرار می‌دهد. انتخاب رنگ، عکس‌ها، نوع فونت و طراحی از دیگر عواملی هستند که به برند شما هویت می‌بخشد.

 

برگرفته و ترجمه شده از بلاگ PracticeBuilder

منبع:وب سایت سی سرو

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.