طراحی سایت پزشکی

طراحی وب سایت برای پزشکان با توجه به خیل عظیم اطلاعات دارویی و درمانی و گسترش دانش پزشکی، شریانی حیاتی است. رشد و پیشرفت شاخه های مختلف پزشکی، دستاوردها و یافته های جدید و پیدایش تکنولوژی های نوین و تجهیزات پیشرفته در عرصه طبابت از یکسو و نیز افزایش تعداد بیماران به دلایل مختلف اعم از گسترش شهرنشینی، تغذیه نامناسب و … از سوی دیگر موجب شده است تا روند رسیدگی به بیماران شتاب بیشتری بگیرد و این امر دیگر با روش های سنتی گذشته میسر نمی گردد و راه های دیگری را می طلبد از جمله روش های نوین تحت وب و بکارگیری فضای مجازی و بازاریابی اینترنتی که با طراحی سایت پزشکی میتوانید این بستر شکوفا شود.

طراحی سایت پزشکی و یا طراحی سایت مراکز درمانی موجب می گردد که پزشکان نه تنها نسبت به معرفی تخصص و رزومه خود و نیز ارایه مقالات علمی و یافته های جدید طبی بپردازند بلکه با قرارگیری سرویس های مختلف در طراحی وب سایت پزشکی ثمرات بیشماری نصیب بیماران و پزشکان خواهد گردید.

از مزیت های طراحی سایت مراجعات حضوری بیماران به مطب پزشک یا درمانگاه ها نه تنها موجب اتلاف زمان و انرژی بیمار می گردد بلکه پیامدهای دیگری همچون افزایش ترافیک شهری، بروز اثرات منفی روحی و روانی بیمار در اثر منتظر شدن در اتاق انتظار و …. حادث می گردد.

اغلب موارد فوق با دسترسی آسان و سریع به یک وب سایت پزشک مربوطه، از میان خواهد رفت.

پزشکانی که به این باور رسیده اند دیگر زمان آن فرا رسیده تا شعبه مطب خود را در عرصه اینترنت نیز دایر نمایند به موفقیت های بیشتری دست یافته و چندین قدم از همکاران خود جلوتر هستند. چرا که آنان از طریق خدمات و سرویس های مختلف طراحی وب سایت پزشکی خود از جمله: تشکیل پرونده پزشکی الکترونیکی، نوبت دهی آنلاین و … هم بیماران و هم خود را از ظهور اثرات نامطلوب مراجعات حضوری رهانیده اند.

پیام آوا امکانات بیشماری را در طراحی سایت پزشکی با توجه به سلیقه و نیاز پزشکان در نظر گرفته و اجرا می نماید؛ برخی از مهمترین آنها عبارتند از :

۱ – رزومه

پزشک یا اطباء در بخش رزومه می توانند به معرفی درجه و تخصص و همچنین سوابق علمی و دانشگاهی خود، آثار علمی منتشره، راهکارهای درمانی  و مواردی از   این قبیل بپردازند.

۲- مقالات و اخبار پزشکی

جدیدترین اخبار مربوط به علم پزشکی و مقالات در این بخش به کاربران ارایه می گردد.

۳ – نوبت دهی آنلاین (رزروآسیون)

از جمله موارد مهم درطراحی سایت اختصاصی پزشکان، سرویس رزرو آسیون آنلاین می باشد. شرکت پیام آوا با اجرای سیستم جامع رزو آنلاین این امکان را در اختیار بیماران قرار می دهد تا از زمان های خالی و روزهای ویزیت مطلع شده و به آسانی و بدون مراجعه حضوری چه در محل کار باشند چه در خانه و یا هر جای دیگری، تنها با دسترسی به اینترنت بتوانند نسبت به گرفتن نوبت در روز و ساعتی که برایشان مقدور است اقدام نمایند.

۴ – تشکیل پرونده پزشکی الکترونیکی

اطلاعات فردی، سوابق بیماری، پروسه درمان و هر اطلاعات مروبطه دیگر در پرونده الکترونیکی بیمار ثبت می گردد و پزشک می تواند در هر لحظه به آن دسترسی داشته و در صورت لزوم آنرا به پزشک متخصص دیگری ارجاع دهد.

۵ – پرسش و پاسخ های متداول

در این قسمت مراجعان به سایت پزشکی سوالات عمومی خود از جمله خدمات بیمه ای و بیمه های طرف قرارداد پزشک و … را مطرح ساخته و پزشک مربوطه به آنها پاسخ می دهد.

۶- سامانه تست آنلاین بیماری

پرسشنامه الکترونیکی در این بخش تعبیه شده است که کاربر جواب پرسش ها و علایم بیماری که به آن مشکوک است را وارد نموده و بصورت هوشمند نتیجه تست بر روی مانیتور برای کاربر قابل مشاهده است. سامانه تست بیماری در طراحی سایت مراکز درمانی و درمانگاه ها بیشتر کاربرد دارد.

۷ – گالری تصاویر و ویدئو

امکانات، خدمات و تجهیزات موجود در مطب و یا درمانگاه و بیمارستان با زبان تصویر و فیلم به مراجعان نمایش داده می شود. ویدئو و عکس در طراحی سایت آزمایشگاه اهمیت زیادتری دارد.

۸- امکان اشتراک گذاری

در طراحی سایت پزشکی قابلیت به اشترک گذاشتن مطالب و محتوای سایت در شبکه های اجتماعی فراهم شده است.

شرکت طراحی سایت پیام آوا، با توجه به نیاز و سلیقه شما پزشک محترم و اینکه می خواهید چه سرویس هایی در اختیار بیماران و مراجعان خود قرار دهید، طراحی وب سایت شما را بطور کارآمدی اجرا نموده و همینگونه اصول و تکنیک های سئو در طراحی سایت پزشکی لحاظ می گردد به گونه ای که کاربران با جستجوی کلماتی همچون بهترین پزشک، متخصص جراحی، پزشک عمومی و در کل کلمات کلیدی مرتبط با تخصصتان به سایت شما رهنمون خواهند شد.

 

طراحی سایت برای کلینیک، طراحی سایت آزمایشگاه طبی، طراحی سایت بیمارستانی و مراکز درمانی، طراحی سایت تجهیزات پزشکی از دیگر موضوعاتی است که پیام آوا در طراحی و اجرای آنها تبحر و تجربه متمادی دارد.

 

بطور نمونه از وب سایت های طراحی شده توسط پیام آوا در زمینه پزشکی می توان به سایت های : دکتر حامد باطنی، دکتر مجید کاظمی، دکتر سینا حافظی، دکتر آتوسا ضیغمی، دکتر رضا جباری، دکتر حسین روازاده، دکتر حسین دستغیب، سایت تجهیزات پزشکی درمان کالا، وب سایت درمانکده (نوبت دهی مطب پزشکان و دندانپزشکان) ، سایت بانک پزشکان،  و … اشاره نمود.

منبع:وب سایت پیام آوا

۱۰ قانون بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

 

بهره بردن از قدرت محتوا و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌تواند باعث بهبود چشمگیر جایگاه مخاطبان و مشتریان شما گردد. اما ورود به این حوزه، بدون هیچ‌گونه درک یا تجربه‌ی قبلی می‌تواند چالش‌آفرین نیز باشد.

درک اصول و قواعد بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، یک مساله‌ی بسیار حیاتی است. از به حداکثر رساندن کیفیت، تا افزایش نقاط ورود (Entry Point) آنلاین شما، تبعیت از این ۱۰ قانون، می‌تواند شالوده‌ای بسازد که به مشتریان شما، برندسازی در شبکه های اجتماعی شما و شاید از همه مهم‌تر، به میزان سود شما کمک کند.

برای آشنایی با این ۱۰ قانون سرنوشت‌ساز تا انتهای این مطلب همراه زومیت باشید:

۱- قانون شنیدن

موفقیت در بازاریابی آنلاین، نیاز به بیش‌تر گوش کردن و کم‌تر حرف زدن دارد.

موفقیت در بازاریابی آنلاین، نیاز به بیش‌تر گوش کردن و کم‌تر حرف زدن دارد. محتوای تولید شده توسط مخاطبان هدف‌تان را در محیط‌های آنلاین بخوانید و در بحث‌های آن‌ها شرکت کنید تا بفهمید چه چیزی برایشان بیش‌تر اهمیت دارد. تنها آن زمان می‌توانید محتوایی تولید کنید که چیز ارزشمندی به زندگی آن‌ها اضافه کند.


۲- قانون تمرکز

بهتر این است که در یک حوزه، متخصص باشید، تا این‌که در همه‌ی زمینه‌ها اندکی سررشته داشته باشید. یک استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و  بازاریابی محتوای به شدت متمرکز، که قصد ایجاد یک برند قدرتمند نظیر برند سازی برای جراحان زیبایی را دارد، شانس موفقیت بسیار بیش‌تری نسبت به آن استراتژی گسترده‌ای دارد که می‌خواهد همه چیز را برای همه کس فراهم کند.


۳- قانون کیفیت

۱۰۰۰ مخاطب فعال از ۱۰۰۰۰ مخاطب غیرفعال بهتر است.

کیفیت مهم‌تر از کمیت است. اگر ۱۰۰۰ نفر مخاطب فعال داشته باشید که مطالب شما را بخوانند، در موردش صحبت کنند و با مخاطبان خودشان آن‌ها را به اشتراک بگذارند، بسیار بهتر از داشتن ۱۰۰۰۰ مخاطبی است که پس از اولین ارتباط، غیب‌شان بزند.

۴- قانون صبر

موفقیت در بازاریابی محتوا و شبکه‌های اجتماعی یک شبه به دست نمی‌آید. در عین حال که ممکن است استثنائا بتوانید در مدت زمان کوتاه به مقصود مورد نظرتان برسید، اما به احتمال زیاد، برای دست‌یابی به نتایج مناسب، بایستی مسیری طولانی را طی کنید.

۵- قانون ترکیب کردن

 

 

اگر شما محتوای باکیفیت و درست‌حسابی تولید کنید و برای ایجاد گستره‌ی باکیفیت مخاطبان آنلاین خود تلاش کنید، آن افراد، مطالب شما را با مخاطبان خودشان در توییتر، فیس‌بوک، لینکدین و همین‌طور در وبلاگ‌های خودشان به اشتراک خواهند گذاشت.

این اشتراک‌گذاری‌ها و بحث‌های شکل گرفته حول مطالب شما، باعث ایجاد نقاط ورود جدیدی برای موتورهای جستجو مانندگوگل می‌گردد و سبب یافته شدن مطالب شما در کلمات کلیدی مختلف خواهد شد. این نقاط ورود جدید می‌توانند در غالب صدها یا هزاران راه بالقوه‌ی دیگر برای یافته شدن شما توسط مردم افزایش پیدا کنند.


۶- قانون تاثیرگذاری

زمان صرف کنید و افراد اثرگذار آنلاین در بازار مرتبط با حوزه‌ی کسب‌و‌کارتان را شناسایی کنید. این افراد که احتمالا به محصولات، خدمات یا کسب‌و‌کار شما علاقه خواهند داشت، مخاطبان باکیفیت بسیاری دارند. با این اشخاص در تماس باشید و سعی کنید با آن‌ها رابطه برقرار کنید.

Influencers

اگر این افراد، شما را به عنوان یک منبع موثق و مفید اطلاعات ببینند، ممکن است مطالبتان را با مخاطبان خودشان به اشتراک بگذارند. خصوصا این مورد برای دندان پزشکان که اکثر مشتری های خود را از طریق بازاریابی جذب میکنند کاملا صادق است. این امر باعث خواهد شد که شما و کسب‌و‌کارتان با حجم عظیمی از مخاطبان باکیفیت جدید روبه‌رو شوید.


۷- قانون ارزش

اگر شما همه‌ی زمان‌تان را در شبکه‌های اجتماعی به معرفی و ارائه‌ی مستقیم محصول و کسب‌و‌کارتان اختصاص دهید، بالاخره مردم دست از گوش دادن برمی‌دارند. شما باید ارزش و اعتبار به مکالمات اضافه کنید. کم‌تر روی مکالمات متمرکز شوید و بیش‌تر روی تولید محتوای باکیفیت و گسترش روابط با افراد تاثیرگذار وب تمرکز کنید. در گذر زمان، این افراد به کاتالیزورهای قدرتمندی برای کسب‌و‌کار شما در بازاریابی دهان‌به‌دهان تبدیل خواهند شد.


۸- قانون قدردانی

شما هیچ‌گاه در دنیای واقعی، افرادی که با قصد برقراری رابطه به شما نزدیک می‌شوند را نادیده نمی‌گیرید، پس در دنیای آنلاین هم این کار را نکنید. برقراری روابط یکی از مهم‌ترین بخش‌های موفقیت در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است. پس همواره، از هر کسی که با شما ارتباط برقرار می‌کند، قدردان باشید.


۹- قانون دسترسی

فالوئرهای آنلاین می‌توانند بسیار بی‌وفا باشند و زمانی که غیرفعال باشید برای جایگزین کردن شما درنگ نخواهند کرد.

بعد از انتشار مطالب‌تان، ناپدید نشوید؛ و در دسترس مخاطبانتان باشید. این بدان معناست که شما باید همواره در حال تولید محتوای جدید باشید و در مکالمات و بحث‌ها نیز شرکت کنید. فالوئرهای آنلاین می‌توانند بسیار بی‌وفا و دمدمی‌ باشند. اگر شما برای چند هفته یا چند ماه ناپدید شوید، مطمئنا برای جایگزین کردن شما درنگ نخواهند کرد.


۱۰- قانون معامله به‌مثل

نمی‌توانید از دیگران انتظار داشته باشید مطالب شما را بخوانند، درموردش صحبت کنند و آن را به اشتراک بگذارند، مگر این که شما هم همین کارها را در قبال آن‌ها انجام دهید. بنابراین، بخشی از زمانی که در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنید باید به اشتراک‌گذاری و صحبت در مورد مطالب دیگران اختصاص داشته باشد.

 

منبع:وب سایت زومیت

باید بگوییم امروزه همه چیز تغییر کرده و پزشکان زیادی در اینترنت و فضای مجازی فعالیت مستمر و موثری دارند . پس آستین ها را بالا بزنید و به فکر طراحی سایت پزشکی وطراحی سایت برای پزشکان برای حرفه خود باشید .

مطلبی که پیش روی شماست متنی است کاملاً اختصاصی ، این متن مختص پزشکانی است که قصد دارند در فضای آنلاین حضوری چشمگیری داشته باشند. در این نوشته قصد داریم هر آنچه برای بالا بردن جامعه پزشکی در دنیای آنلاین و فضای مجازی نیاز است را به شما بگوییم، پس با ما همراه باشید.

از لازمه های حضور در فضای مجازی داشتن یک وب سایت برای حرفه و یا کسب و کار خود می باشد . شاید شما به عنوان یک پزشک بگویید طراحی سایت پزشکی به چه درد می خورد ؟ از قدیم بیماران برای ویزیت شدن وقت می گرفتند و الان هم همین طور است دیگر وب سایت و فضای مجازی به چه درد می خورد؟

در جواب این سوال باید بگوییم که همه چیز تغییر کرده و پزشکان زیادی در اینترنت و فضای مجازی یک پایگاه برای معرفی خود و بهتر دیده شدن خدمات و برند خود دارند . امروزه بیماران هم برای جستجوی پزشک معالج و مناسب خود از اینترنت به عنوان یک پایگاه اطلاع رسانی استفاده میکنند و مهم این است که برای جستجوی خود همیشه نتیجه ای را در اینترنت و فضای مجازی پیدا خواهند کرد . پس آستین ها را بالا بزنید و به فکر طراحی وب سایت پزشکی برای حرفه خود باشید .

 

طراحی سایت پزشکی

 

بهتر است در ابتدا بدانید طراحی سایت ویژه پزشکان چه مزیت هایی را در بر دارد ؟

امروزه مردم قبل از مراجعه به پزشک درباره بیماری و مشکل خودشان در اینترنت جستجو می کنند تا علاوه بر اینکه اندک آشنایی از بیماری خود پیدا کنند بهترین پزشک را هم برای معالجه بیابند، این یعنی هجوم خیل عظیمی از بیماران به مطب پزشکی که در اینترنت فعالیت خوبی دارد. خوب حالا اگر شما طراحی سایت پزشکی را داشته باشید می توانید از این جستجوی کاربران نهایت استفاده را ببرید؛ حتماً می پرسید چگونه ؟ هانی تک به شما تمام فوت و فن هایی را که برای بهتر دیده شدن سایتتان نیاز دارید به شما خواهد گفت.

از دیگر مزایای داشتن یک وب سایت مناسب ویژه پزشکان به مدیریت ویزیت ها و قرار های ملاقات و سیستم نوبت دهی آنلاین در مراکز درمانی و یا مطب ها می توان اشاره نمود . با طراحی سایت حرفه ای برای پزشکان میتوان تمامی پرونده های مربوط به بیماران و مراجعان را به صورت دیجیتالی بایگانی نمود و هر زمان که شما به عنوان یک پزشک احتیاج به گزارشات درمانی خود دارید این پایگاه اینترنتی بهترین کارمند برای شما خواهد بود .

 

مزیت های طراحی سایت ویژه پزشکان

 

  

ادامه مطلب ...

بازاریابی در شبکه های اجتماعی: ۱۰ قانون بازاریابی در شبکه های اجتماعی

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

بازاریابی در شبکه های اجتماعی به نیاز حیاتی کسب و کارهای امروز تبدیل شده است. تاثیر شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی و سئو این روزها غیرقابل‌انکار است. استفاده از ظرفیت این شبکه‌ها برای بازاریابی و برندینگ بین شرکت‌های مختلف در سراسر دنیا امری رایج است و هر کدام به شیوه‌ی خود سعی در جذب مخاطبان این شبکه‌های اجتماعی و فروش بیشتر و بهتر محصولات خود دارند. اما فراموش نکنید که هر چیزی قوانین و قواعد خاص خودش را دارد. برای موفقیت در امر بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی شما در ابتدا باید قوانینی را یاد بگیرید که زمینه‌ساز بازاریابی در این شبکه‌ها است.

بازاریابی, بازاریابی در شبکه های اجتماعی

در ادامه ۱۰ قانون بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را برای شما خواهم گفت که با کمک انها می‌توانید برند و شخصیت تجاری خود و کسب کارتان را بالا ببرید و خود را بهتر در جلوی چشم مشتریان نمایان کنید.

قانون اول: گوش دهید

موفقیت در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیازمند گوش کردن است نه حرف زدن. البته در مواقع نیاز شما باید زبان به سخن گفتن هم بگشایید ولی فقط در موارد ضروری. شبکه‌های اجتماعی محل‌هایی هستند که کاربران نظرات‌شان را در مورد چیز‌های مختلف به اشتراک می‌گذارند پس شما به عنوان یک بازاریاب شبکه‌های اجتماعی باید اول خوب به حرف‌های آنها گوش دهید سپس در جهت برطرف کردن مشکلات انها یا ایجاد تجربه‌ای بهتر برای‌شان برآیید.

قانون دوم: تمرکز کنید

زمینه‌ی موفقیت در هر کاری تمرکز بر روی آن کار است. برای ساخت یک نام تجاری موفق در شبکه‌های اجتماعی هم تمرکز یکی از نیازهای اساسی است. در کل تمرکز در شبکه‌های اجتماعی شانس شما را برای موفقیت و شناساندن بهتر برند تجاری‌تان خصوصا در برند سازی ویژه ی پزشکان به مردم افزایش میدهد. 

قانون سوم: کیفیت

کیفیت کار در بازاریابی شبکه‌های جتماعی از آن مواردی است که باید به شدت روی آن حساس باشید و حتی اگر لازم باشد به خاطر آن سر بازاریابان‌تان فریاد بکشید. فراموش نکنید که رقابت در شبکه‌های اجتماعی بسیار تنگاتنگ تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید. شما اگر ۱۰۰ مطالب با کیفیت، قابل خواندن و به اشتراک‌گذاری داشته باشید بهتر از این است که ۱۰۰۰۰ مطلب داشته باشید که فاقد کیفیت لازم هستند و نمی‌توانند با کاربر ارتباط برقرار کنند.

قانون چهارم: صبر و شکیبایی

ضرب‌المثل فارسی «گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی» در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بسیار کاربرد دارد. هیچمارکتینگ و هیچ کمپین تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی یک شبه موفق نمی‌شود و برای به ثمر نشستن آن صرف وقت نیاز است.

قانون پنجم: ترکیب با موتور‌های جست‌وجو

اگر شما مطلب فوق‌العاده و با کیفیت را شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید آن مطلب قطعا توسط کاربران در وب‌سایت‌هایی مانند فیس بوک، توییتر و لینکدین به اشتراک گذاشته می‌شود. این به اشتراک‌گذاری و بحث، راه خود را به طرف موتور‌های جست‌وجو پیدا خواهد کرد و در آن‌ها ایندکس خواهد شد و بار بعد هر کسی نام شما را در گوگل یا بینگ جست‌وجو کند به مطالب شما در شبکه‌های اجتماعی یا نظرات خوب یا بد دیگران در مورد برند شما هدایت خواهد شد. فراموش نکنید که این مورد در گرو به اشتراک‌گذاری مطالب با کیفیت توسط شما و بازنشر شدن این مطالب توسط کاربران‌تان است.

قانون ششم: اثر گذاری

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی زمانی مثمر ثمر خواهد بود که با چاشنی اثر‌گذاری بر مخاطب آمیخته شود. اصولا تبلیغات و مارکتینگی که نتواند بر مخاطب اثر بگذارد بی‌فایده است. به عنوان یک بازاریاب شبکه‌های اجتماعی سعی کنید هر روز مقداری از وقت خود را صرف سنجش میزان اثر‌گذاری تبلیغات و مارکتینگ خود در شبکه‌های اجتماعی کنید.حتی در بعضی از بازاریابی ها مانند مارکتینگ پزشکی این موضوع به قدری حایز اهمیت است که در صورت عدم رعایت این مورد رقبای دیگر به سرعت پیشی میگیرند.به منظور جلوگیری از این مورد با افراد تماس بگیرد و سعی کنید رابطه‌ای خوب را با آنها رقم بزنید.

اگر شما موفق شوید با افراد رابطه‌ای خوب را رقم بزنید آنها هم در پاسخ مطالب شما را به دنبال‌کنندگان خود پیشنهاد خواهند داد که به راحتی می‌تواند نام تجاری شما را بیش از پیش به همه بشناساند.

قانون هفتم: ارزش

اگر شما تمام وقت خود را مستقیما صرف توسعه و ترویج خدمات و محصولات کنید، قطعا افراد دیگر تمایلی به شما نخواهند داشت. شما باید چاشنی ارزش را به ارتباطات خود اضافه کنید تا بر اثر‌گذاری بازاریابی خود بیفزایید. تمرکز بیش تر بر روی تولید محتوای با ارزش و در عین حال توسعه روابط با افراد می‌تواند بهترین ارزش‌های را برای نام تجاری شما به ارمغان بیاورد. زیرا در این صورت، خود افراد به بهترین کاتالیزگر برای بازاریابی شما تبدیل خواهند شد.

قانون هشتم: تشکر و قدردانی

قطعا هر کسی در مقابل کاری که برای دیگری انجام می‌دهد حداقل انتظار تشکری خشک و خالی را دارد. حال شما از افرای که به عنوان کاتالیزگر مارکتینگ یا بازاریابی شما عمل کرده‌اند می‌خواهید چگونه تقدیر کنید؟ روابط ساختمانی و متقابل یکی از فاکتور‌های بسیار مهم موفقیت در سوشیال مارتینگ یا بازاریابیاجتماعی است. پس از هرکسی که گامی در جهت بهبود نام تجاری شما برداشت قدردانی و تشکر کنید.

قانون نهم: قابل دسترسی بودن

برای اثر‌گذاری مارکتینگ یا بازاریابی در شبکه های اجتماعی باید این حس را به افراد القا کنید که شما همیشه و در همه جا حضور دارید و نباید این طور باشد که بعد از انتشار یک مطلب غیب‌تان بزند. قابل دسترسی بودن به این معناست که شما باید به طور پیوسته مطالبی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا مخاطب دریابد شما همیشه حضور دارید. پس اگر می‌خواهید در بازاریابی در شبکه های اجتماعی موفق باشید، برای افراد رفیق نیمه‌راه نباشید.

قانون دهم: عمل متقابل

شما نمی‌توانید از افراد انتظار داشته باشید که وقت با ارزش خود را صرف به اشتراک‌گذاری و بحث در مورد مطالب شما کنند، اگر شما در مقابل همان کار را برای آنها انجام ندهید. اگر می‌خواهید روابط متقابلی را بین خود و افراد شکل دهید، شما هم به اشتراک‌گذاری و بحث در مورد مطالب به اشراک‌گذاری شده توسط آنها بپردازید و روابطی متقابل را با آنها شکل دهید. پس بخشی از زمان شما در شبکه‌ای اجتماعی باید صرف به اشتراک‌گذاری و بحث در مورد مطالب دیگران شود.

منبع:وب سایت بازده

بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست ؟

بازاریابی شبکه های اجتماعی یا سوشیال مارکتینگ یکی از مهم ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال است . شما می توانید با تبلیغات در شبکه های اجتماعی ، بی واسطه و با هزینه بسیار ناچیز و غالبا رایگان کالا و خدمات خود را تبلیغ کنید .این تبلیغات می تواند برای اجناس شما نظیر وسایل الکتریکی و.. استفاده گردد یا به صورت خدمات برا متخصصان و کلینیک های درمانی مورد استفاه قرارگیرد.این بسته به هدف شما دارد.    همچنین شبکه های اجتماعی این امکان را به شما می دهد تا با مشتریان خود در ارتباط باشید ، برند سازی کنید و یا حتی با ایجاد ترافیک برای وب سایت خود باعث پیشرفت سئو سایت و افزایش رتبه سایت در گوگل شوید .

شما می توانید با توجه به زمینه فعالیت و نوع کسب و کار خود با تبلیغات در شبکه های اجتماعی کالاها و خدمات خودو را به مشتریان و مصرف کنندگان بالقوه خود معرفی کنید . تبلیغات در اینستاگرام و تبلیغات در تلگرام از جمله مشهورترین روش های تبلیغات شبکه های اجتماعی هستند . آپارات ، توییتر ، گوگل پلاس  فیسبوک ف واتس آپ از دیگر شبکه های اجتماعی هستند که می توان از ان ها جهت بازاریابی استفاده کرد .
توجه به نوع و ماهیت کسب و کار و بازاریابی ،حال این بازاریابی چه از نوع دیجیتال،چه بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی برای متخصصان و کارشناسان نظیر بازاریابی برای پزشکان باشد،  آشنایی با شبکه اجتماعی مورد استفاده مشتریان بالقوه ، از جمله عواملی هستند که هنگام ورود به حوزه بازاریابی اجتماعی باید در نظر داشت . همچنین کلید موفقیت در این زمینه داشتن محتواهای جذاب و خلاقانه است که مختص کاربران جامعه هدف تولید شده باشد