اهمیت برندینگ و متمایزنمایی پزشکان در ارائه خدمات درمانی (بخش اول)

برندسازی چیست و چرا به آن نیاز دارید؟

 

برندسازی و نیاز به آن همواره برای جامعه پزشکان سؤال برانگیز بوده است. پس ابتدا لازم است به تعریف درستی از آن بپردازیم.
در سطحی پایه‌ای، برندینگ نیازی اولیه برای تمایز دادن بین یک موجودیت با دیگر موارد مشابه است. اما در سطح تجاری و از نظر مصرف‌کننده، برندسازی فرآیندی است که با استفاده از مضامینی سازگار برای ایجاد یک حضور متمایز در میدان رقابت با تجارت‌های همسان در جهت حفظ و جذب مشتریان، یک تصویر منحصر به فرد را می‌سازد.
ممکن است شما به فعالیت درمانی خود نظیر برندینگ مراکز درمانی به شکل تجارت نیندیشید اما این یک واقعیت ساده است که خدمات درمانی نیز تجارت محسوب می‌شوند. از دیدگاه مدیریتی، پزشکان تعدادی پرسنل در خدمت دارند، به حسابداری در پرداخت‌ها و درآمدها نیاز دارند و رقابت با پزشکان دیگر را نیز تجربه می‌کنند، این موارد تشابه خدمات پزشکی به دیگر تجارت‌های کوچک را بارز می‌کند بنابراین مشابه دیگر تجارت‌های کوچک لازم است که از دیگر رقبا جدا شد و خود را در بین دیگر ارائه دهندگان خدمات درمانی در جامعه هدف متمایز نمود.

 

فواید برندینگ در تجارت پزشکی

 

برند شما، هویتی برای خدمات شما به عنوان راهکاری جهت مشکلات سلامتی مشتریان است که در این زمینه شما را از دیگر رقبا متمایز می‌سازد. برند به شما در جذبِ بیماران، روابط ارجاعی (Referral Relationships)، سوددهی و کسب درآمد کمک می‌کند. برند در طول زمان می‌تواند به نشانه پایداری و اعتماد برای شما بدل شود.

هنگامی که شما وجه تمایز واقعی خود (نه فقط از دید خود بلکه از دید بیمارانتان) در درمان را دریافته باشید، برندسازی بیشترین سود را برای شما به همراه دارد. در مورد آنچه که شما را از دیگر رقبای مستقیم در بازار خدمات درمانی جدا می‌کند، بیندیشید؛قدرت برندینگ را جدی بگیرید. چه چیزی سبب می‌شود که شما در بازار خدمات درمانی محلی، جامعه مجازی آنلاین و در بین بیمارانِ مورد هدف شما به صورت مشخص شناخته شوید؟
برندسازی مناسب برای بیماران بالقوه و منابع ارجاعی، دلایل خوبی را برای انتخاب شما در مقایسه با رقبای دیگر فراهم می‌آورد.

 

یک برند چه مؤلفه‌هایی را شامل می‌شود؟

 

با وجود اینکه یک برند با نگاهی سطحی، ساده به نظر می‌رسد اما می‌تواند به عنوان یک پُل ارتباطی برای بیان فاکتورهای متمایز کننده‌ یک پزشک باشد. این فاکتورها شامل موارد زیر است:

 

  • خدمات یا برنامه‌های پیشنهادی
  • تجربه‌‌های پزشکی و درمانی
  • مشخصه‌های رفتاری
  • گستردگی خدمات درمانی
  • سابقه فعالیت مرکز پزشکی
  • محل و مکان مطب
  • قابلیت‌های خدمات درمانی
  • آشنایی جامعه در سطح گسترده
  • آشنایی بیماران و منابع ارجاعی
  • امتیاز‌های تخصصی مانند دوره‌های پیشرفته
  • اتمسفر و فضای مطب پزشک (دوستانه، کلینیکی و رسمی)
  • سطح تکنولوژی سیستم‌های پزشکی مورد استفاده
  • به روز بودن روش‌های درمانی
  • در دسترس بودن
  • ابتکار
  • نتایج درمانی

 

این موارد ملاحظاتی هستند که می‌بایستی در ایجاد یک برند مورد توجه قرار گیرند. فاکتورهای نامبرده، ظاهر و احساس ناشی از تمامی خدمات ارائه شده توسط شما (از کارت ویزیت و سربرگ تا وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی‌تان) را تحت تأثیر قرار می‌دهد. انتخاب رنگ، عکس‌ها، نوع فونت و طراحی از دیگر عواملی هستند که به برند شما هویت می‌بخشد.

 

برگرفته و ترجمه شده از بلاگ PracticeBuilder

منبع:وب سایت سی سرو

برندینگ پزشکی از دید عناصر چهارگانه طبیعت

 

دانلود فایل‌های صوتی ایده‌های برندسازی شخصی برای پزشکان:

فایل ۱: چرا پزشکان نیاز به برندینگ پزشکی دارند؟

فایل ۲تفاوت تبلیغات و برندسازی

فایل ۳: نتیجه عجیب تحقیق دانشگاهYale & Colorado

فایل ۴: مدل ذهنی hypertext برای برندسازی ویژه پزشک مناسب است یاreciprocal

فایل ۵: راهکارهایی برای تبدیل منشی به سفیر برند

فایل ۶: مرگ Show Branding طی ۵ سال آینده

فایل ۷: WOM موثرترین روش در تبلیغات پزشکی

فایل ۸: ۴ عصاره اصلی برندینگ پزشکی

فایل ۹: از فرزند خود مراقبت کنیم

فایل ۱۰: حضور در تجربه زندگی بیماران

فایل ۱۱: بازاریابی محتوا

فایل ۱۲: چرا یک پزشک باید Content Marketing داشته باشد؟

فایل ۱۳: تولید چه محتوایی برای بیماران جذاب تر است!

فایل ۱۴:Brand Personality

فایل ۱۵: Mission

 

منبع:.وب سایت پزشک موفق

برندینگ بهداشت و درمان

زمانی بود که فعالان عرصه بهداشت و درمان و مشخصا پزشکان محترم به دلیل کمبودن تعدادشان نسبت به جامعه مخاطب از امنیت شغلی بالایی برخوردار بودند و نیازی به داشتن رویکرد بازارگرایانه نداشتند.اما امروزه بخصوص در مراکز استان ها به دلیل زیاد بودن پزشکان عمومی،متخصص و دندانپزشک، مشتری دارای گزینه های انتخابی بیشماری می باشد و البته این موضوع در خصوص بیمارستان ها نیز کاملا صدق می نماید.البته در این میان می بایست تعدادی قلیل از پزشکان را مستثنی قرار داد.پزشکانی که دارای تخصص و حسن شهرت متمایزی بوده و عمدتا در دهه پنجم یا ششم زندگی خود قرار داشته و تجربه و عمر گران بهایی را که صرف کار خود نمودند سبب “برند” شدن آنها شده است.

اما پزشکان و دندانپزشکان جوانتر و مراکز بهداشتی و درمانی جدیدتر برای رقابت در صنعت خود بهتر است قدرت برندینگ داشته باشند و با بهره گیری از علم و هنر مارکتینگ ،آموزش برندینگ پزشکی ببینند تا  بتوانند سهم بیشتری از بازار هدف خود را به سمت خدمات خود رهنمون سازند

گروه تخصصی برند سازان با مطالعه دقیق شیوه کسب و کار بیمارستان هایی نظیر Mayo Clinic، Johns Hopkins،، Clevelan Clinic،Wills Eye و البته Gleneagles Medical Centre در مالزی و نیز بهره گیری از مشاوره برخی از پزشکان که عمدتا در کسوت مدیریت بیمارستان های بخش خصوص مشغول فعالیت می باشند، برنامه های ویژه وفادار سازی مشتریان به خدمات پزشکان،دندانپزشکان و مراکز بهداشتی- درمانی را تدوین نموده و آماده ارائه این خدمات به این حوزه کسب وکار می باشد.

 

منبع:وب سایت گروه تخصصی برندسازان

۱۰ مزیت بازاریابی در شبکه های اجتماعی


چه صاحب کسب‌وکاری تازه تأسیس و گمنام باشید چه تجارتی باسابقه و مشهور، برای پیشرفت و موفقیت باید از تمام امکانات در اختیار بهره ببرید. شاید قدرت و نفوذ شبکه‌های اجتماعی را دست‌کم گرفته باشید و بازاریابی درشبکه های اجتماعی به نظرتان کاری بیهوده و غیرحرفه‌ای باشد؛ شاید هم از اهمیت آن آگاه هستید، اما تصور می‌کنید نیازی به این کار نیست، زیرا بدون آن هم می‌توانید درآمد خوبی داشته باشید. فراموش نکنید برای دست‌یابی به مدارج بالاتر یا حتی حفظ موقعیت‌ فعلی‌تان باید با دیگران رقابت کنید و برای پیروزی در این رقابت باید به‌روز و از مزایا و معایب هر رویکرد آگاه باشید. این نوشته اهمیت و مزایای بازاریابی در شبکه‌ های اجتماعی را برایتان تشریح می‌کند.

 

از نظر بعضی کارآفرینان بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی قدم بزرگی است که جوی قدرتمند، اما گذرا ایجاد می‌کند و هنگامی که سوژه‌ی موردنظر مرکز توجه مخاطبان است باید از آن نهایت استفاده را برد. برای بعضی دیگر بازاریابی در این بستر شعار ناکارآمدی‌ است که آموختن آن بسیار پیچیده و دشوار است.

از آنجا که این شیوه‌ی بازاریابی به سرعت همه‌گیر شده است، بسیاری از بازاریابان عقیده دارند بازاریابی در شبکه های اجتماعی صرفا جلب توجه موقتی و در نتیجه بی‌فایده‌ است. البته آمارها خلاف این عقیده را نشان می‌دهند؛ طبق آمار هاب‌اسپات (HubSpot: شرکت بازاریابی تحت وب) ۹۲ درصد از بازاریابان، در سال ۲۰۱۴، گفته‌اند بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در حرفه‌ی آنها مهم است و ۸۰ درصد از بازاریابان نشان داده‌اند اقدامات تبلیغاتی‌شان ترافیک وبسایت‌ها را افزایش داده است. همچنین طبق آمار شرکت بازرسی شبکه‌های اجتماعی (Social Media Examiner)، در حال حاضر ۹۷ درصد از بازاریابان از شبکه‌های اجتماعی بهره می‌برند، اما ۸۰ درصد از بازاریابان مطمئن نیستند شبکه‌های اجتماعی بهترین ابزار قابل استفاده باشند.

این آمار پتانسیل عظیم بازاریابی شبکه های اجتماعی را برای افزایش نرخ فروش ثابت می‌کند، همچنین نشان می‌دهد درک صحیحی برای دست‌‌یابی به نتیجه‌ی مطلوب از این روش وجود ندارد. حال نگاهی می‌اندازیم به بعضی از شیوه‌های این نوع بازاریابی که می‌تواند تجارت شما را بهبود بدهد:


۱. افزایش شهرت برند

هر فرصتی برای دیده شدن و ارائه‌ی محتوا ارزشمند است. فعالیت‌ شما در شبکه‌های اجتماعی مسیر‌ تازه‌ای است برای ارائه‌ی اطلاعات و محتوای مرتبط با برند تجاری شما. این فرآیند حائز اهمیت است، زیرا به‌‌سادگی دسترسی به مشتریان جدید و شهرت شما را افزایش می‌دهد و مشتریان سابق را بیشتر با شرکت‌تان آشنا می‌کند. برای مثال، کسی که مرتب توییتر را چک می‌کند ممکن است برای اولین بار در تازه‌های توییتر با شرکت شما آشنا شود، از طرف دیگر هر یک از مشتریان‌ شما با مشاهده‌ی حضورتان در شبکه‌های اجتماعی متعدد بیشتر با برند شما آشنا می‌شوند.


۲. افزایش وفاداری مشتریان

طبق گزارش دانشگاه تکنولوژی تگزاس، برندهای فعال در شبکه‌های اجتماعی مشتریان وفادارتری دارند. گزارش فوق به این نتیجه رسیده است که «شرکت‌ها باید از ابزارهایی که شبکه‌های اجتماعی در اختیارشان قرار می‌دهند برای برقراری ارتباط با مخاطبان‌شان استفاده کنند. پیشبرد برنامه‌ای باز و استراتژیک در شبکه‌‌های اجتماعی، وفاداری مشتریان برند شما را به نحو مؤثری تثبیت می‌کند.» مطالعات مشاوران وبسایت Convince & Convert نیز نشان می‌دهد ۵۳ درصد از آمریکایی‌هایی که برند محبوب‌شان را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند به آن برند وفادارتر هستند.

۳. فراهم کردن موقعیت‌های بیشتر برای جذب مشتری

هر کسی ممکن است به مطلبی که ارسال می کنید واکنش نشان بدهد _ بازاریابی شبکه های اجتماعی

هر مطلبی که در یک شبکه‌ی اجتماعی ارسال می‌کنید، موقعیتی برای جذب مشتری است. با جذب دنبال‌کننده به مشتریان جدید، اخیر و قدیمی‌تان دسترسی خواهید داشت و می‌توانید با همه‌ی آنها تعامل داشته باشید. هر کس ممکن است به پیام، عکس، ویدیو یا نظری که به اشتراک می‌گذارید واکنش نشان بدهد و هر واکنش بازدید سایت را بالا می‌برد و در نهایت مردم را جذب برند شما می‌کند. همه‌ی واکنش‌ها به جذب مشتری نمی‌انجامند، اما هر واکنش مثبتی احتمال جذب مشتری را افزایش می‌دهد. حتی اگر کلیک‌خورتان پایین باشد، موقعیت‌های قابل توجهی در شبکه‌ی اجتماعی خواهید داشت. به یاد داشته باشید «موقعیت» اولین لازمه‌ی هر عمل است.


۴. نرخ جذب بالا

بازاریابی در شبکه‌ های اجتماعی به چند دلیل ساده نرخ جذب بالایی دارد. احتمالا برجسته‌ترین دلیل آن مردم‌محوری است؛ در واقع برندها با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مردمی‌تر می‌شوند. در شبکه‌های اجتماعی برندها می‌توانند مانند مردم عادی رفتار کنند؛ این کار برای پیشرفت شما ضروری است، زیرا مردم ترجیح می‌دهند با آدم‌ها معامله کنند تا با شرکت‌ها.

به علاوه، مطالعات نشان داده‌اند شبکه‌های اجتماعی در جذب مشتری ۱۰۰درصد موفق‌تر از بازاریابی حضوری عمل می‌کنند و این واقعیت که هر چه تعداد دنبال‌کنندگان برند شما در شبکه‌های اجتماعی بیشتر باشد، اعتبار برند و اعتماد مردم به برند شما افزایش می‌یابد، بار دیگر اهمیت شبکه‌های اجتماعی را ثابت می‌کند.این نکته دربازاریابی در شبکه های اجتماعی ویژه پزشکان نیز صادق است. به این ترتیب مخاطبان شبکه‌های اجتماعی به سادگی جذب وبسایت‌تان می‌شوند و نرخ بازدیدش را افزایش می‌دهند.


۵. افزایش نفوذ برند

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

 

  

ادامه مطلب ...

طراحی سایت دندان پزشکی.

با افزایش استفاده مردم از اینترنت و فضای مجازی اگر کسی در مورد اینترنت و فضای مجازی اطلاعاتی نداشته باشد به مشکل خواهد خورد، با پیشرفت جامعه یکی از شغل هایی که با اینترنت بیشتر سر و کار دارند کاربرانی هستند که در مورد یک بیماری و درمان آن در گوگل جستجو می کنند و سایت خود را پیدا می کنند و از آن استفاده می کنند پس داشتن یک سایت پزشکی یکی از مهمترین ارکان موفقیت در صنف پزشکی می تواند باشد

  1. چرا در صنف پزشکی طراحی سایت لازم است؟

  2. چه امکاناتی برای یک سایت پزشکی لازم است؟

  3. هدف از طراحی وب سایت اختصاصی پزشکان چیست؟

  4. چرا سایت پزشکی رقیب من موفق هست؟

  5. هزینه طراحی سایت پزشکان چقدر می شود؟

  6. در سایت پزشکی از چه رنگ هایی باید استفاده شود؟

تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید تا به جواب همه این سوالات برسید

طراحی سایت پزشکی چرا لازم است؟

یک پزشک می تواند رزومه کاری خود را در سایت بگذارد تا بیمارانی که به داخل سایت می روند از رزومه پزشک خود اطلاع پیدا کنند،یک پزشک می تواند مدارک به دست آورده خود را داخل سایت بگذارد،یک پزشک می تواند داخل سایت خود یک قسمت تماس با ما داشته باشد تا بیماران شماره تماس دکتر و راه ارتباط با دکتر را داشته باشند و در صورت نیاز با دکتر خود تماس بگیرند و کسانی که داخل اینترنت جستجو می کنند با دکتر مورد نظر خود تماس بگیرند، یک پزشک می تواند در سایت خود از کارهایی که تا به حال انجام داده عکسی گذاشته تا بیماران آن را مشاهده کنند،در طراحی سایت پزشکی می توان از سیستم نوبت دهی اینترنتی استفاده کرد تا هم بیماران راحت باشند هم خود پزشک یک سایت پزشکی معرف و مطب مجازی یک پزشک است، در سایت پزشکی درباره انواع بیماری ها و مقالات مرتبط با پزشکی گذاشت تا هم اطلاع رسانی شده باشد هم در گوگل رنک خوبی داشته باشید

  • چه امکاناتی برای یک سایت پزشکی لازم است؟

  • فرم نوبت دهی اینترنتی
  • صفحه معرفی پزشک،بیمارستان،کلینیک
  • صفحه تماس با و فرم تماس
  • صفحه مقالات آموزشی
  • صفحه مشاهده عکسهای بیماران قبلی
  • صفحه مدارک و تجربیات یک پزشک
  • آخرین اخبار پزشکی
  • امنیت مناسب
  • طراحی اختصاصی سایت
  • شکیل بودن و جذاب بودن سایت پزشکی

طراحی سایت بیمارستان

طراحی سایت بیمارستان با طراحی سایت پزشکی فرق می کند در طراحی سایت کلینیک صفحه معرفی بیمارستان، معرفی پخش های یک کلینیک ، معرفی پزشک ها و سوابق و تجربیات یک بیمارستان، نوبت دهی مجزا برای هر بخش از بیمارستان، معرفی دستگاه ها و امکانات یک بیمارستان،صفحه تماس با درمانگاه ،جستجوی پزشکان،امکانات رایگان پزشکی ، امنیت خیلی بالا ، سرعت بالا ، چون یک سایت نشان دهنده آن درمانگاه در اینترنت هست

طراحی سایت داروخانه

در طراحی سایت داروخانه باید مطالب و داروها طوری باشند که کاربر بتواند به راحتی دارو خود را جستجو کند و آن را مشاهده کند و در صورت نیاز آن را خریداری کند.طراحی وب سایت داروخانه هم همانند سایت پزشکی می باشد ولی باید سرعت بهتر و طوری باشد که کاربران بتواند به راحتی با سایت کار کند

 

هدف از طراحی سایت پزشکی چیست؟

چند سوال هدف شما از طراحی سایت پزشکی چیست؟

فقط می خواهید سایتی ساده با گالری تصاویر و و معرفی از خود بگذارید؟

آیا رتبه در گوگل برای شما مهم هست؟

آیا می خواهید پرداخت آنلاین داشته باشید؟

آیا می خواهید یک پرتالی داشته باشید تا کاربران شما داخل آنجا کارها و سفارشات خود را انجام دهند؟

 

چرا طراحی سایت پزشکی رقیب من موفق هست؟

آیا شما کار بهینه سازی سایت خود را انجام داده اید؟

سایت شما بروز هست؟

آیا داخل سایت خود مقاله ای آموزشی مرتبط با کار خود قرار داده اید

سایت شما در موبایل مشکلی ندارد؟

طراحی سایت شما جذاب هست تا کاربر را جذب خود کند؟

آیا سایت شما از قالب های آماده استفاده شده است یا قالب و قالبی متفاوت و جذاب دارد؟

سایت شما امنیت کافی را دارد؟

سایت شما از سرعت خوبی برخوردار هست؟

کد نویسی اصولی برای طراحی سایت شما انجام شده است یا باگ خیلی دارد؟

 

در سایت پزشکی از چه رنگ هایی باید استفاده شود؟

به طور معمول در طراحی سایت پزشکی از رنگ های آبی و سبز و روشن استفاده می شود ولی باز هم نظر مشتری هست ولی هیچ کس در سایت پزشکی خود از رنگهای تیره استفاده نمی کند

در طراحی سایت پزشک زیبایی از رنگهای صورتی و روشن استفاده می شود تا هم جذابیت خاصی داشته چون بیشتر با زنان سر و کار دارند تا با مردان

در طراحی سایت بیمارستان بیشتر از رنگ های آبی و نارنجی و سفید استفاده می شود چون رنگ آبی آرامش بخش هست

طراحی سایت پزشکی و سئو

در سایت پزشکی یک از مهمترین ارکان موفقیت و کسب در آمد و بهترین روش تبلیغات داشتن رتبه مناسب در گوگل هست اگر شما با کلمه پزشک پوست رتبه خوبی داشته باشید می توانید درآمد و بیماران زیادی داشته باشید تیم مهندسین ساین وب با بیش از 4 سال تجربه و 80 نمونه کار طراحی سایت و بهینه سازی سایت آماده ارائه خدمات طراحی سایت پزشکی، طراحی سایت داروخانه، طراحی سایت درمانگاه می باشد

هزینه طراحی سایت پزشکی چقدر می شود؟

هزینه طراحی سایت یک بیمارستان یا درمانگاه یا یک سایت پزشک بسیار فرق می کند و به خیلی از شرایط بستگی دارد،شما چه امکاناتی را می خواهید هدف شما از طراحی سایت پزشکی چیست؟

ما در مهندسین ساین وب با بیش از 80 نمونه کار طراحی سایت و 4 سال تجربه در زمینه طراحی سایت و بهینه سازی با در نظر گرفتن امکانات و هدف شما قیمتی را اعلام می کنیم که در هنگام قرار داد این رقم کاهش پیدا می کند، با ما در تماس باشید

طراحی سایت دندانپزشکی
طراحی سایت دندان پزشکی
طراحی سایت وارد کننده مواد دندان پزشکی
طراحی سایت دکتر دندان پزشک
طراحی سایت درمانگاه دندان پزشکی
طراحی سایت فروشندگان مواد دندان پزشکی
طراحی سایت ارزان دندانپزشکی

-----------------------------------------------------------------------------------------

چرا ساین وب؟

-طراحی قالب دستی برای اولین بار

-طراحی سایت تحت آخرین تکنیکهای روز وب جهان

-پشتیبانی 24 ساعته

-گرافیک بالا و خلاقیت در هر سایتی

-تجربه بالا

-امنیت بالا (نصب فایروال امنیتی بر روی هاست و مدیریت سایت)

-بهینه سازی سایت(آخرین تکنیکهای سئو)

-مدیریت آسان سایت(مدیریت آسان سایت و فارسی)

تمام سایت های طراحی شده توسط ما دارای ویژگی های زیر هستند:
• گرافیک زیبا و اختصاصی طبق نظر شما مشتری عزیز
• بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو
• امنیت بسیار بالا
• استفاده از آخرین تکنیک های موجود در طراحی سایت 
• مشاوره بازاریابی اینترنتی و بهینه سازی
• تحلیل سایت و ارائه راهکاری ارتقا سایت
• آموزش و یکسال پشتیبانی رایگان
• استفاده از فلش و اینترو در صورت نیاز
• چند زبانه بودن در صورت نیاز

 طرف قراد داد با :
شرکت های خودرو سازان جنوب،شرکت کیوان خادم،شرکت تهویه هوای برتر، گروه صنعتی اوج،شرکت پیشگامان توسعه صنعت مرادی و شرکت سپهر دانش پویا،شرکت تفتان،شرکت سپاهان جارو اصفهان،شرکت برجیس فنر،شرکت یدک گستر جام،شرکت ابزار حاتم و...

 

منبع:ساین وب