پزشکان در هر حوزه‌ای که کار می‌کنند، همواره به جذب بیماران جدید به مطب خود نیاز دارند. انواع و اقسام تکنیک‌ها برای جذب بیماران بیشتر به کلینیک‌ها وجود دارند که تعدادی از آ‌ن‌ها خوب و کارآمد هستند و تعدادی دیگر هم چنین نیستند، اما بهترین روشی که می‌توان از طریق آن از خواسته بیماران مطلع شد، پرسیدن از خودشان است.البته این کار با بهینه سازی سایت نیز انجام می شود.مطالعه‌ای که در ادامه می‌خوانید هم حاصل همین شیوه تحقیق است. البته ممکن است بعضی از نتایج آن برای شما تکراری به نظر برسد، اما مطمئن باشید که تعدادی از آن‌ها شما را شگفت‌زده می‌کند.

این تحقیق، نتیجه کار مشترک مجله Dental Economics و وب‌سایت Officite است که آمارهای منتشر شده را رها کرده‌اند و به سراغ ۱۰۰ بیمار مطب‌های دندان‌پزشکی رفته‌اند تا از آن‌ها بپرسند که برای پیدا کردن و انتخاب دندان‌پزشک خود چه می‌کنند. برای انجام این پرسش و پاسخ، از ایمیل، فیس‌بوک و سایر کانال‌های ارتباطی مجازی استفاده شده است و هیچ یک از افرادی که به سؤالات پاسخ می‌دادند دندان‌پزشک، متخصص بهداشت و کارمند کلینیک نبوده‌اند و حرفه وابسته به دندان‌پزشکی نداشته‌اند.

حالا با هم ببینیم پاسخ آن‌ها به این پرسش‌نامه چه بوده است.

افرادی که از پاسخ دادن خودداری کردند:

how-to-attract-new-patients1

(سؤال: به آخرین باری که برای پیدا کردن یک دندان‌پزشک جستجو کردید فکر کنید. از کدام یک از این روش‌ها برای این هدف استفاده کرده‌اید؟ تمام روش‌هایی که استفاده کرده‌اید را مشخص کنید.)

how-to-attract-new-patients2

توصیه شفاهی/ ارجاع از طریق دوستان: ۷۵ درصد
لیست بیمه: ۲۷درصد
موتورهای جستجوی اینترنتی: ۲۳ درصد
Yelp و دیگر سایت‌های مرورگر: ۱۷ درصد
حین عبور کلینیک را دیدم: ۹ درصد
رسانه‌های اجتماعی: ۹ درصد
تبلیغات: ۵ درصد
دریافت کوپن تخفیف/ای میل/ بروشور: ۴ درصد
یلوپیج‌ها یا سایر راهنماها: ۳ درصد

این بخشی از روش‌هایی بود که برای شما تازگی زیادی ندارد، اما حالا تعدادی دیگر از این روش‌ها را به شما معرفی می‌کنیم که اگر آن‌ها را بدانید شگفت‌زده می‌شوید و در ضمن بیشتر از سوی دندان‌پزشک قابل کنترل هستند.
خوب است بدانید که ۸۹ درصد افراد، از میان موتورهای جستجو، گوگل را به سایرین ترجیح می‌دادند و از نظر آن‌ها، Yelp از تبلیغات، کوپن‌های تخفیف، و یلوپیج‌ها کارآمدتر بود. در این جا مزیت های طراحی سایت و مشاوره بازاریابی ویژه ی دندان پزشکان بیشتر نمود پیدا میکند.به علاوه، پاسخ‌های کسانی که در این تحقیق شرکت کرده بودند، نشان می‌دهد که رسانه‌های اجتماعی به اندازه علایمی که در شهر وجود دارند در جذب بیماران کارایی دارند.

این یافته به تنهایی به اندازه کافی جالب است:
(آیا ارجاع از طریق دوستانتان را به صورت شفاهی می‌پذیرید یا برای پذیرفتن آن تحقیقات آنلاین تکمیلی هم انجام می‌دهید؟)

how-to-attract-new-patients3

ارجاع شفاهی، به رقم قدرتی که در جذب بیمار دارد، به تنهایی کامل نیست. اگرچه بر اساس این نتایج، ارجاع شفاهی تنها روش مهم برای خواندن بیماران جدید به مطب‌های دندان‌پزشکان است، ۴۳ درصد از افرادی که برای مراجعه به یک دندان‌پزشک توصیه شخصی دریافت می‌کنند، باز هم به صورت آنلاین در این مورد تحقیق می‌کنند. این افراد اغلب برای پیدا کردن دندان‌پزشکان در گوگل جستجو می‌کنند یا در میان سایت‌ها می‌گردند و در نهایت، به سایت دندان‌پزشک دسترسی پیدا می‌کنند. حال این سایت باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ این سؤال باب تحقیقات بعدی را باز می‌کند:
(وجود کدام مفاهیم یا خصوصیات در وب‌سایت یک دندان‌پزشک برای شما از همه مهم‌تر است؟ تمام پاسخ‌های موردنظر خود را انتخاب کنید.)

how-to-attract-new-patients4

ساعات کار دندان‌پزشک: ۴۸ درصد
عکس دندان‌پزشک و کارمندان مطب: ۴۰
طراحی مدرن: ۳۸ درصد
اطلاعات بیمه‌ای:۳۰ درصد
اطلاعات آموزشی برای بیماران، مقاله‌های مرتبط، مفاهیم: ۲۱ درصد
امکان نوبت‌دهی آنلاین: ۲۰ درصد
قابلیت نمایش سایت در دستگاه‌های مختلف از قبیل تبلت، تلفن همراه و غیره: ۱۷ درصد
ویدیو از مطب دندان‌پزشک: ۱۱ درصد
امکان پرداخت آنلاین هزینه‌ها: ۱۱ درصد

ضروری است که وب‌سایت شما شامل ۳ قابلیت اول باشد. چرا که یکی از آن‌ها به بیمارتان کمک می‌کند بتواند برنامه‌اش را با ساعات کاری شما تطبیق بدهد. در مورد تصاویر به خاطر داشته باشید بیمار شما نمی‌خواهد تصویر آنچه شما در مطب دارید را ببیند، بلکه او می‌خواهد تصویر کسانی را ببیند که مطب را اداره می‌کنند. اگر سایت شما حاوی تصاویر قدیمی یا تصاویری از آنچه در مطب دارید باشد، بیمار آن را می‌بندد و به سراغ سایت دیگری می‌رود، چرا که کمتر از ۱چهارم بیماران نگران این عوامل هستند. وقتی بحث به سازش‌پذیری سایت با دستگاه‌های الکترونیکی می‌رسد، موضوع مهم‌تری مطرح می‌شود و آن هم این است که تحقیق دیگری نشان می‌دهد ۲۹ درصد افراد از تبلت و ۵۸ درصد از آن‌ها از دستگاه تلفن همراه برای جستجوی دندان‌پزشک استفاده می‌کنندکه بحث رسپانسیو بودن سایت نیز مطرح است.
این خلاصه‌ای از متدهایی بود که می‌توانید به وسیله آن بیماران جدید را به مطب خود جلب کنید. البته می‌توانید با سر زدن به سایت Officite متدها و مطالعات بیشتری در این زمینه بیابید.ضمن اینکه سئوی سایت بسیار تاثیرگذار در بحث تبلیغات است.

منبع: dentaleconomics

گرداوری:وب سایت دندانه


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.