طراحی سایت پزشکی و مطب دکتر

با گسترش تکنولوژی و پیشرفت دنیای اینترنت، بسیاری از افراد برای بررسی مسائل و مشکلات خود ابتدا در اینترنت جستجو می نمایند و نیز هر کسب و کاری برای معرفی بهتر خود در فضای مجازی به همراه شبکه های اجتماعی از طراحی سایت استفاده می نمایند که داشتن یک سایت برای تبلیغات و معرفی در اینترنت لازم و ضروری می باشد.

در هر جامعه‌ای نبود پزشکان باعث از بین رفتن سلامت، چه روحی و چه جسمی می شود بنابراین یکی از مشاغل اصلی و مهم در هر جامعه ای پزشکان می باشند. همانطور که گفته شد با پیشرفت اینترنت و پا گذاشتن تمامی مشاغل به آن، پزشکان نیز داشتن یک وب سایت از ضرورت‌های کاری آنها می باشد.

چرا طراحی سایت پزشکی

با طراحی سایت پزشکی به نوعی مطب مجازی خود را تاسیس می نمایید و در آن می توانید به معرفی تخصص و رزومه کاریتان و خدماتی که ارائه می دهید را توضیح دهید و در کنار آن می توانید مقالات پزشکی خودتان را به اشتراک بگذارید.

 یکی از دغدغه ها برای پزشکان و افراد بیمار گرفتن وقت مقالات از پزشک مورد نظرشان می باشد، برای گرفتن وقت ملاقات افراد باید یا به صورت حضوری و یا تلفنی وقت خود را می گرفتن که باعث می شود ساعات بسیاری را برای این کار صرف کنند همچنین برای پزشکان دادن وقت مشکل بود مخصوصا زمانی که به صورت حضوری می باشد باعث هرج و مرج در محیط می شود بنابراین با رزرو وقت آنلاین در وقت خود و بیماران‌تان صرفه جویی می نمایید و مراجعه کنندگان می توانند در هر زمانی که می توانند مراجعه نمایند وقت مورد نظر خود را رزرو کنند .

همچنین با طراحی سایت بصورت 24 ساعته به ارائه خدمات می پردازید و افراد می توانند در هر ساعت از شبانه روزی و در هر مکانی که باشند می توانند به شما دسترسی داشته باشند و نیز افرادی که در شهرستان می باشند نیز می توانند در زمانی که برایشان مقدور می باشد وقت مورد نظر خود را رزرو نمایند.

بطور مثال اگر یک جراح اقدام به طراحی سایت می نمایند می تواند در مورد روش درمان خود توضیحات کاملی دهد و روزمه کاری خود را قرار دهد و سوابق عمل های انجام شده و نیز در صورت امکان نمونه عمل های زیبایی که انجام شده بصورت قبل و بعد آن و بیمارستان‌های که تحت پوشش بیمه می باشند را معرفی نمایند.همچنین معرفی مزیت حرفه ای خود نسبت به سایر پزشکان مثل‌: کیفیت دستگاهها، کادر پزشکی و ... .

طراحی سایت پزشکی موجب شناخته تر شدن پزشک، کلینیک، درمانگاه و... می شود و اعتبار مجموعه پزشکی یا شخص پزشک را بالا می برد و سبب اعتماد بیشتر بیمار به پزشک می شود و نیز پزشک و بیمار می توانند به صورت آنلاین با یکدیگر در ارتباط باشند.

 

امکانات سمت کاربر

  • رزرو و تعیین وقت قبلی بصورت آنلاین
  • پرداخت از طریق تمامی درگاههای بانکی
  • ریسپانسیو بودن (واکنشگرا ) سایت

امکانات سمت مدیر

  • امکان مشاوره رایگان و آنلاین
  • امکان درج بیمه های طرف قرداد
  • بخش تبلیغات
  • امکان اشتراک گذاری مطالب و محتوای سایت در شبکه های اجتماعی
  • نظر سنجی
  • RSS
  • بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو
  • آمار بازدید کنندگان
  • نمایش آدرس بر روی نقشه گوگل
  • تماس با ما (‌شماره تلفن، آدرس ایمیل و معرفی شبکه اجتماعی که در آن فعالیت دارید. )
  • درباره ما

همچنین با ایجاد گالری تصاویر و ویدیو می توانید در آن از تمامی فضای داخلی و بیرون مطب، کلینیک و تصاویر از دستگاه های که استفاده می نمایید به همراه توضیحات و ... و از محیط اتاق عمل و همچنین در صورت امکان می توانید با گذاشتن ویدیو از عمل‌هایی که انجام می دهید، قرار دهید.

امروزه بسیاری از افراد برای آشنایی و یا داشتن اطلاعاتی از بیماری ها و روش درمان آن حال چه برای خود یا دیگران و نیز حتی برای بالا بردن دانش خود در این زمینه ابتدا در اینترنت جستجو می نمایند بنابراین در طراحی سایت پزشکی خود می توانید با قرار دان مقاله های پزشکی می توانید در اختیار بازدید کنندگان قرار دهید و بازدید سایت خود را بالا نمایید، همچنین می توانید آنها را از آخرین اخبار پزشکی روز مطلع سازید.

افرادی که به پزشک مراجعه می نمایند باید پرونده تشکیل دهند تا اطلاعات فردی، سوابق بیماری، پروسه درمان و هر اطلاعات مربوط دیگر که لازم می باشد بصورت آنلاین پر نمایند که این کار باعث می‌شود از اتلاف وقت بیماران و پرسنل جلوگیری شود، همچنین می توانید با قرار دادن کلمه عبور و رمز در اختیار بیماران می توانید قرار دهید تا به پرونده پزشکی شان دسترسی داشته باشند .

همچنین با قرار دادن امکان پرسش و پاسخ متداول می توانید سوال هایی که دائم از بیماری ها از پزشک پرسیده می شود را یک بار در آنجا پاسخ دهید تا بیمار در هنگام مراجعه به پزشک دیگر آن سوال ها تکرار نشود و زمان پزشک و خود نیز بیمار گرفته نشود.

طراحی سایت پزشکی نظر گرافیکی اهمیت بالایی دارد و باید به گونه ای باشد که تا زمانی که بیمار وارد آن شد به شما اعتماد نماید و گرافیک سایت نشان دهنده شما و حرفه ای بودنتان می باشد و در کنار آن می توان جلب اعتماد کرد بنابراین با طراحی خلاقانه و چشم نواز می توانید افراد بسیاری را به خودتان جلب نمایید.

برخی از افراد زمانی که اقدام به طراحی سایت می نمایند بدلیل مدیریت آن و به خاطر داشتن مهارت برنامه نویسی ممکن است دچار تردید شوند اما با وجود سیستم مدیریت محتوا یا CMS کار شما را آسان می نماید. CMS یا سیستم مدیریت محتوا پنل کاربری می باشد که شما از طریق آن می توانید تمامی محتوا سایت، ارتباط با مخاطب و مدیریت سایت به شما کمک می نمایند و دیگر نیازی به مهارت برنامه نویسی ندارید.

همچنین آذرین وب در زمینه ارائه خدمات به پزشکان کشورمان اقدام به طراحی و توسعه وب سایت و اپلیکیشن دکتر مرکز نموده که به نوبه خود گام موثری برای اتصال شبکه پزشکان و بیماران تحت یک سیستم رزرو آنلاین می باشد که هر بیمار می تواند پزشک مورد نظر خود را با توجه به تخصص مورد نظر و نیز موقیت مکانی جستجو نمایند و در هر ساعتی که می تواند به مطب آن مراجعه نمایند رزرو کنند .



ویژگی ها و امکانات خاص پروژه های آذرین وب :

  • Cms اختصاصی
  • کد نویسی استاندارد و بهینه
  • امنیت تضمین شده
  • پیشتیبانی یکسال رایگان
  • حداکثر تجربه کاربر (UX) و کاربر پذیری(usability)

منبع:وب سایت ویکی محتوا

امروزه طراحی  وب سایت اختصاصی برای پزشکان معتبر ترین و شایسته ترین نوع حضور پزشک درفضای مجازی است .در واقع طراحی وب سایت یک پزشک مانند یک مطب مجازی است که پزشک می تواند توسط آن با بیماران در ارتباط باشد و یا اطلاعاتی را در قالب مقاله ، تصویر، ویدئو و مطلب برای اطلاع عموم قرار دهد و ارتباط موثر تر و نزدیک تری با بیماران داشته باشد

گروه آنلاین سلامت بعد از 3 سال پژوهش در زمینه وضعیت موجود حضور پزشکان در اینترنت ،نیاز سنجی وب سایت ویژه یک پزشک و رفتار شناسی کاربران ،اقدام به ارائه پکیج های ویژه طراحی و پیاده سازی وب سایت ویژه پزشکان، دندانپزشکان و مراکز درمانی نموده است .

این وب سایت ها کاملا داینامیک بوده و همگی مبتنی بر سیستم مدیریت محتوای اختصاصی (CMS) آنلاین سلامت می با شند . مدیریت محتوا و به روزرسانی، توسط خود پزشک به راحتی قابل انجام است، البته در صورت درخواست پزشک به روز رسانی مطالب و اطلاعات وب سایت و تولید و توسعه محتوای آن توسط واحد پشتیبانی این مجموعه انجام می پذیرد.


طراحی وب سایت پزشکان


امروزه علم پزشکی همچون دیگر علوم، مدام در حال بروز شدن است و عدم وجود اطلاعات مربوطه می تواند دشواری­های زیادی برای پزشکان و در کل عموم مردم ایجاد کند. این مسئله ای تقریبا عادی است که بسیاری از افراد با توجه به بیماری خود و یا اطرافیانشان، وبسایت ­های مربوطه را جستجو و از طریق اطلاعات موجود در سایت یا برقراری ارتباط با پزشک مربوطه مشکل خود را مرتفع می ­نمایند. حال در این اثنا فرد در صورت بهره مندی ممکن است بارها به طراحی وب سایت پزشکی مراجعه یا به سایر افراد آن را معرفی کند.

اکنون در این بازه زمانی و در کشور ما اندکی از پزشکان دارای وب ­سایت پزشکی برای خودشان هستند تا بتوانند از این طریق با بیماران خود تبادل نظر و اطلاعات داشته باشند. به همین علت تعدادی پزشک بین مردم محبوبتر و شناخته شده تر خواهند بود که با دنیای اینترنت و کامپیوتر ارتباط بیشتری داشته باشند. به عنوان مثال این افراد می توانند نوبت دهی مطب خود را در وب ­سایت پزشکی, اطلاع رسانی کنند. بیماران نیز با توجه به دسترسی به اینترنت در هر ساعت و زمانی که باشد می توانند برای خود نوبت بگیرند.

از دیگر ویژگی هایی که در طراحی وب سایت پزشکی پرسش و پاسخ اینترنتی است. به دلیل اینکه بسیاری از مراجعه کنندگان در کل یک سری سوال ­های مشترکی در ذهن خود دارند،  می توانند قبل ار برقراری تماس تلفنی با مطب, از طریق پرسش و پاسخ جواب خود را بگیرند. حتی در صورت اضافه نمودن مقداری چاشنی خلاقیت می توان فردی را به عنوان کسی که از طریق کامنت یا پاسخگوی صوتی بیماران را راهنمایی کند در این قسمت به کارگیری کرد تا سرعت سرویس دهی به بیماران افزایش پیدا کند.

معرفی محل کسب  و کار یا همان مطب پزشک و صفحه درباره ما و همینطور تماس با ما می­تواند از دیگر بخش های استراتژیک طراحی وب سایت پزشکی و ارائه اطلاعات به مشتریان باشد. در واقع از طریق چنین درگاه هایی می توانید خود را بهتر و بیشتر به مشتریان خود معرفی نموده و از آن ها بخواهید شما را به دوستانشان معرفی کنند و به توسعه کسب و کار شما کمک کنند. تردید نداشته باشید مجموعه هیرکان وب در این زمینه برای شما پیشنهادهای خلاقانه و جالبی خواهد داشت تا بتواند در موفقیت کسب و کارتان شما را یاری دهد.

از دیگر بخش های کاربرپسند که مورد نیاز وب سایت شما برای بازدید کنندگانتان خواهد بود قسمت اخبار و همچنین مقالات می ­باشد. در رابطه با رشته های علوم پزشکی هر روزه مقالات متنوع و بسیار زیادی نوشته خواهد شد. البته شما می ­توانید کاربرانتان را به مقاله های قدیمی­تر نیز ارجاع دهید. وجود اطلاعاتی از این دست و همچنین  متن ها و تصاویر باعث خواهد شد که موتورهای جستجوگر همچون گوگل وب سایت شما را بهتر شناسایی کرده و رتبه ای با ارزش تر به طراحی وب سایت پزشکی شما اختصاص دهد. بنابراین در جستجو بهتر دیده خواهید شد. مثلا کاربران سایت با تایپ نمودن کلماتی چون برترین پزشک, لیست مطب پزشکان قلب, متخصصین جراحی مغز و اعصاب, پزشک داخلی  و …. میتواند به عنوان اولین  طراحی وب سایت پزشکی جستجو شده و در اولین صفحه گوگل به شما دسترسی داشته باشد. بنابراین بازدید کنندگان  میتوانند به مشتریان و مراجعه کنندگان (بیماران) شما تبدیل شوند.

همچنین در یک طراحی وب سایت پزشکی می توان پرونده الکترونیکی پزشکی ایجاد نمود. بطوریکه کاربر در هر زمان وهر مکان  بتواند به صورت آنلاین و تنها با دانستن نام کاربری و کلمه عبور خود به پرونده پزشکی دسترسی پیدا کرده  و آن را مورد بازبینی قرار دهد و یا هر استفاده دیگری از آن بنماید مثلا به پزشک دیگری نشان دهد. بنابراین امروزه کاربران به دنبال سرویس هایی از این دست هستند که مطمئنا در وب سایت شما همه اینها را خواهندیافت.

خدمات موجود در طراحی سایت پزشکی

معولا در چنین طراحی وب سایت هایی میتوانیم چنین سرویس ها و خدماتی را ارائه دهیم که عبارتند از :

  • طراحی و ساخت صفحه وب سایت با عنوان  رزرو و تعیین وقت
  • طراحی و ساخت صفحه وب سایت با عنوان  پرداخت از طریق درگاه­ های بانکی مانند ملی و تجارت و کارآفرین و…
  • طراحی و ساخت  صفحه وب سایت تحت عنوان  مشاوره آنلاین پزشکی
  • طراحی و ساخت صفحه وب سایت با عنوان  ثبت و دریافت  مقالات و اخبار  روز دنیای پزشکی
  • طراحی و ساخت صفحه وب سایت با عنوان  ثبت نام کاربران برای تعیین وقت پزشک
  • طراحی و ساخت صفحه وب تحت عنوان نمایش تازه های دنیای پزشکی و جدیدترین متدهای درمانی

و بسیاری از سرویس ­هایی که در این حوزه جای داشته باشد برای رونق کسب و کار را در وبسایتتان قرار دهیم.
بنابراین  در صورت تمایل به دریافت سرویس در صفحه پیش فاکتور آنلاین وب سایت ما می توانید شرایط قیمتی را با توجه به کسب و کارتان برآورد کرده و تصمیم بگیرید.
علاوه بر این در صورت داشتن سوال در هر زمینه ای میتوانید با شماره تلفن های مربوطه که در بالای وب سایت وجود دارد با ما تماس گرفته و یا با مطالعه صفحه پرسش و پاسخ تمامی ابهامات خود را رفع نمایید. ما همیشه همراهتان هستیم.

منبع:hirkanweb.com

حُسن شهرت ، مهارت فنی یا علمی و پزشکی ، برند نیست !

بررسی ضرورت برندسازی در صنایع درمانی و پزشکی در گفت‌و‌گو با سام نفیسی

 

چند سالی است که صاحبان کالا و کسب‌و‌کارهای تجاری در صنایع مختلف کشور، برای توفیق در رقابت و کسب سهم بازار بیشتر به برندسازی و طراحی و برنامه‌های راهبردی در ارتباطات بازاریابی خود روی آورده‌اند اما این موضوع در میان کسب‌و‌کارهای خدمت‌ محور مرتبط با صنعت بهداشت، درمان و خدمات پزشکی مثل بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها، رشد چشمگیری نداشته و در موارد انگشت‌شماری هم که تلاش‌هایی صورت گرفته است، ضعف‌های بنیادینی دیده می‌شود. به نظر هم نمی‌رسد این اقدامات، کمک چندانی به رونق و دستیابی به اهداف تجاری چنین کسب‌و‌کارهایی کرده باشد.

در این زمینه به سراغ سام نفیسی، مشاور و مدیر ارشد پروژه‌های ارتباطات استراتژیک رفته‌ایم که ضمن تجربه مدیریت چند پروژه در این حوزه، پژوهش‌های متعددی هم پیرامون ارتباطات راهبردی و بازاریابی این صنعت انجام داده است. در ادامه گفت‌وگوی «فرصت امروز» را با ایشان می‌خوانید.

***

فکر می‌کنید ناکارآمدی موجود در صنعت بهداشت و درمان مبین کم‌توجهی متخصصان و مدیران فعال در صنعت پزشکی است یا دلایل دیگری دارد؟

این درست است که نسبت به اغلب دیگر صنایع ایران، مدیران و صاحبان کسب‌و‌کار در این دسته از صنعت بهداشت ، درمان و خدمات پزشکی، اقبال و گرایش کمتری به برندسازی دارند، ولی تحلیل شخصی من این است که این مسئله بیش از آنکه به‌خاطر کم‌توجهی باشد، ریشه در جنبه‌های گوناگونی از عادت‌های اجتماعی، باورهای جامعه و فرهنگ کسب‌و‌کار در هر دو سوی این صنعت دارد؛ یعنی هم صاحبان چنین کسب‌و‌کارهایی و هم گروه هدف‌شان. برای توضیح این مورد ابتدا باید مهم‌ترین دلیل و هدف برندسازی را به یاد آوریم و به نقش و ماموریتی که برند در یک کسب‌و‌کار برعهده دارد نگاه کنیم. اینکه برند، خلق می‌شود تا چه کند؟ برای هرگونه کسب‌و‌کاری، چه محصول محور باشد و چه خدمت محور، برند نقشی هویت ساز دارد. هویتی که در کنار اهداف ارتباطی و ایجاد پیوندهای عاطفی و منطقی با مصرف‌کننده یا مخاطب، به ایجاد تمایز در بازار رقابت و جایگاه‌سازی آن کسب‌و‌کار در صنعت و میان گروه هدف و البته رقبای خود منجر خواهد شد.

من فکر می‌کنم گره کار همین‌جاست. در کشور ما فرهنگ، عادت‌ها و باورهای جامعه نسبت به مقوله بهداشت، درمان و پزشکی سبب شده در هر دو سوی روابط این صنعت، تلقی و رویکردی ساده‌انگارانه و ابتدایی از «رقابت» شکل بگیرد. پزشکان به پشتوانه سال‌ها تحصیل و ممارست و به واسطه مهارت و توانمندی‌های‌شان، به حق و به ‌طور طبیعی و بدون برندسازی، برنامه‌هـــای راهبــردی و کارزارهای تبلیغاتی، شهرت و اعتبار پیدا می‌کنند و مخاطبان این صنعت که فراموش نکنیم، میان تمام گروه‌های دیگر، یک ویژگی منحصربه‌فرد با عنوان «بیماری» دارند، در پی این شهرت و اعتبار، برای بهره‌مندی از خدمات این پزشکان یا به عبارت بهتر، «به امید سلامتی و درمان» روزها و ساعت‌ها در مطب، آزمایشگاه، کلینیک یا بیمارستان‌ها به انتظار نوبت خود می‌نشینند.

از طرفی هم به دلیل حساسیت فراوان موضوع سلامت، مخاطبان به‌طور ذاتی به توصیه‌های دوستان و اقوام و معتمدان‌شان، بیشتر تکیه می‌کنند تا به یک آگهی تبلیغاتی و این خود، یک چرخه‌ای فعال و اثر‌بخش از تبلیغات دهان به دهان ایجاد می‌کند و اینهاست که فکر می‌کنم سبب ‌می‌شود رقابت در این صنعت، هنوز کم‌رنگ و کم‌شور مانده است. در نهایت هم بسیار طبیعی‌ است، صنعتی که ماهیت رقابت در آن کم رنگ باشد، مدیران و صاحبان کسب‌و‌کار در آن نیازی برای صرف وقت و هزینه برای برندسازی و هویت بخشی به کسب‌و‌کارشان نمی‌بینند و این سرمایه را روی زیرساخت‌ها و تجهیزات‌شان متمرکز می‌کنند که با توجه به پیشرفت روزافزون علم پزشکی، کاملا هم منطقی است. اگر هم به هر دلیل، در مقطعی با ریزش مراجعان و مخاطبان روبه‌رو شوند، موضوع عرضه کم در مقابل تقاضای بسیار، سرآخر سبب خواهد شد رکود و دغدغه‌ چندانی از این بابت پیش نیامده و خدمت به مشتری یا Customer Service همچنان یکی از گره‌های اصلی این صنعت باقی بماند.

پس شما معتقدید صنعت بهداشت ، درمان و خدمات پزشکی کشور در حوزه فرهنگ کسب‌و‌کار ضعیف است؟ 

نه دقیقا. چند مجموعـــه‌ پزشـــکی و درمانی در کشور هستند که گام‌های بسیار خوبی در این راستا برداشته‌اند. اما در مجموع من فکر می‌کنم این صنعت، به نسبت دیگر صنایع کشورمان به چند دلیل، رشد کمتری در فرهنگ کسب‌و‌کار داشته‌اند. نخست اینکه نباید فراموش کنیم که جایگاه «مالکیت و مدیریت» در یک کسب‌و‌کار بسیار از هم متفاوتند. خیلی بدیهی ا‌ست پزشکانی که مالکان و سهامداران کسب‌و‌کارهای مرتبط با این صنعت هستند، دغدغه اصلی و تعهدشان، درمان و سلامت بیماران است؛ یعنی چیزی که هنگام فارغ‌التحصیلی به آن سوگند خورده‌اند. طبیعی ا‌ست که این گروه با این تعهد والا، فرصت نخواهند داشت تمام توجه خود را بر جزییات مدیریت کسب‌و‌کارشان متمرکز کنند. در حالی‌که این‌گونه کسب‌و‌کارها به یک مدیریت علمی و تخصصی مداوم و تمام وقت نیاز دارند. مدیریتی که علاوه بر شناخت و آگاهی کافی از پزشکی، به علوم مدیریتی و الگوها و فرآیندهای مدرن و کارآمد توسعه و ترویج کسب‌و‌کار نیز مسلط باشد.

به این‌ ترتیب تصمیمات کلیدی و راهبردی، بیشتر بر مبنای راهکارهای اصولی، استراتژیک و مبتنی بر تخصص انجام خواهد گرفت تا نظرات شخصی. چندی پیش در پژوهشی که برای پروژه برندسازی یک مرکز درمانی داشتیم، متوجه شدیم این حرفه برای نخستین‌بار و از حدود سال ۱۹۳۵ در دانشگاه شیکاگوی آمریکا رشته دانشگاهی داشته؛ یعنی از حدود ۸۰ سال پیش. در ایران هم اگر درست به‌خاطر داشته باشم، از ۱۳۴۱ این رشته به ‌طور رسمی جزو رشته‌های دانشگاهی قرارگرفت ولی تا سال ۱۳۷۶ که شرح دروس و ظرفیت‌های مورد نیاز بازار کارش بازنگری شد، پذیرش دانشجوی بسیار محدودی داشت و به مدیریت بیمارستانی محدود بود. در این سال بود که این رشته، عرصه گسترده‌تری پیدا کرد و به «مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی» تبدیل شد. هرچند تا جایی که خاطرم هست، هنوز هم دروس تخصصی این رشته، بیشتر بر مدیریت داخلی بیمارستان متمرکز است و در میان‌شان به جز چند واحد مختصر اقتصاد و حسابداری، دروسی با محتوای مدیریت بازرگانی یا مدیریت کسب‌و‌کار وجود ندارد.

با این وصف دور از ذهن نیست که پیشرفت‌هایی هم که در کسب‌و‌کار در این صنعت رخ داده، بیش از علوم مدیریتی به‌روز و جهانی، مبتنی بر نبوغ غریضی جامعه پزشکی‌ است و تبادلات علمی و الگوبرداری از مراکز درمانی خارج از کشور و البته رشد مهندسی پزشکی و فناوری و تجهیزات پزشکی. از طرف دیگر به دنبال یک تلقی نادرست در کل جامعه در این صنعت هم، حسن شهرت، خوشنامی و مهارت علمی یک پزشک، با برند اشتباه گرفته می‌شود. بیشتر ما این جمله را در مورد اغلب مشاهیر حوزه‌های مختلف شنیده‌ایم که آقای X خودش یک برند است. فکر می‌کنم این جمله که گمانم به منظور احترام و بزرگداشت فردی مشهور و خوشنام‌ و به دلیل شایستگی‌هایش، به ادبیات محاوره فارسی وارد و آرام آرام میان برخی به یک باور تبدیل شده، مبنای درستی ندارد. چراکه اگر تنها خوشنامی و حسن شهرت کافی بود، هرگز مقوله‌ای با عنوان «برندسازی شخصی» یا Personal Branding پدید نمی‌آمد. همه این موارد در کنار نکاتی که در ابتدای گفت‌وگو به آنها اشاره کردم، ســبب می‌شود مدیـــران کسب‌و‌کارهای خدمت محور در این صنعت، اهمیت، لزوم و نیاز به برندسازی در مورد مجموعه خود را به تمامی و درستی لمس نکنند.

با این وصف، فکر می‌کنید نیازی به برندسازی نظیر برندینگ ویژه جراحان زیبایی در این حوزه وجود داشته باشد؟ 

شاید همین امروز، این یک نیاز مبرم نباشد، اما فکر می‌کنم طولی نخواهد کشید که توجه به این امر به چند دلیل عمده، ضروری خواهد شد. دلیل اول رشد فرهنگ و تازه شدن باورهای جامعه است که با توجه به عصر ارتباطات و رشد آگاهی مردم از استانداردهای جهانی خدمت‌رسانی در این حوزه محتوم است و دوم ورود بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در این صنعت است که سبب خواهد شد گروه هدف این صنعت، پس از یکی دو بار تجربه خوشایند خدمات و مراقبت‌های مورد نیازشان از نظر کیفی و کمی، سخت‌گیرانه‌تر از گذشته به انتخاب مراکــــز درمانـــی و پزشکی بپردازند و تنها نام و حسن شهرت پزشک، برای‌شان کافی نباشد. این موضوع، تنور رقابت را داغ کرده و گستره آن‌را به مراحل بالاتری خواهد برد. در این صورت خوشنامی پزشک و شهرت بجا و بحق او دیگر کافی نخواهد بود و اگر گروهی بخواهند حرفه و پیشه خود را به یک کسب‌و‌کار تبدیل کنند، ناچار خواهند بود نگاه خود را نسبت به موضوع هویت بخشی و برندسازی تغییر دهند.

من حدس می‌زنم، با رشد فرهنگی و ترویج و توسعه آگاهی از مفهوم واقعی برند در جامعه که به ‌واسطه تکاپوی فراوان و کارزارهای ارتباطی دیگر صنایع کشور رخ خواهد داد، مردم هم آرام آرام گرایش بیشتری به برندهای معتبر و اعتماد برانگیز پزشکی پیدا خواهند کرد، چون یک برند معتبر در برندینگ حوزه درمانی و برندینگ ویژه ی دندان پزشکان، برای تضمین اجرای تعهداتش و به‌طور ذاتی علاوه بر فضا، امکانات و تجهیزات مناسب و کارآمد و البته سبد بهینه و خوشایند خدماتش، پزشکان متخصص و درمانگران حاذق و برجسته‌ای را هم کنار خود خواهد داشت و به این ترتیب مهم‌ترین دغدغه مردم که پزشک چیره‌دست و مجرب است هم برطرف خواهد شد. البته این داستان سوی دیگری هم خواهد داشت؛ پزشکان حاذق و خوشنام هم یا به سمت مجموعه‌هایی که برند معتبر و درستی دارند گرایش پیدا کرده یا به برندسازی در کسب‌و‌کار خود اهتمام خواهند کرد. ضمن اینکه به لطف مهارت و دانش جامعه پزشکی کشور و نیز سرمایه‌گذاری‌های خوبی که بخش خصوصی در این بخش داشته، ما ظرفیت بسیار خوبی برای پذیرایی از مشتریان خارجی، به‌خصوص از کشورهای همسایه داریم اما بدون هویت و ابزارهای ارتباطی مناسب و کارآمد، امکان پایدار توسعه بازار به بیرون از مرزهای ایران فراهم نخواهد شد.

به نظر شما این برندسازی باید از بخش خصوصی شروع شود یا بخش دولتی نیز توان این موضوع را دارد؟ 

در بخش دولتی هرچند قوانین و ضوابط محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کند، ولی گمان نمی‌کنم منعی وجود داشته باشد اما در این مورد یک نظر کاملا شخصی دارم؛ با توجه به احوال اقتصادی امروز جامعه و هزینه‌های فراوان خدمات درمانی و پزشکی، شاید بهتر باشد بخش دولتی فعلا به این حوزه وارد نشود و بودجه‌های در اختیارش را صرف ترمیم زیرساخت‌ها و تقویت و تجهیز مراکز خود کند تا با توجه به بهای دریافت خدمات درمانی و پزشکی از مراکز خصوصی، تعادل حفظ شود. حتم دارم مدیران و سیاست‌گذاران حوزه سلامت کشور، بسیار بیشتر و بهتر به این موضوع واقف هستند. از طرفی بخش خصوصی هم چندان در این مورد کم کار نبوده و چند سالی است که گروه‌هایی، گام‌هایی در این راه برداشته‌اند و در مواردی هم با بهره‌گیری از مشاورانی کاردان، برنامه‌ریزی‌های هدفمند و هوشمندانه در به‌دست آوردن اهداف خود هم موفق بوده‌اند. ولی به هرحال و به‌عنوان کلام آخر عرض می‌کنم، برند، حسن شهرت و مهارت فنی یا علمی و پزشکی نیست.

برند یک وعده یا یک توافق زمان‌دار و مشروط نیست. برند یک تعهد پایدار و تضمین‌کننده است. باور من این است که ورود مراکز درمانی و پزشکی به عرصه رقابتی سالم و متعهدانه با برندسازی اصولی و هدفمند، یعنی مبتنی بر شناخت از خود، صنعت و گروه هدف و نیز حول محور یک برنامه راهبردی واقع‌بینانه و مسئولانه، هم کیفیت سلامت در جامعه را توسعه خواهد داد و هم علوم و دانش پزشکی کشور را رشد داده و بالنده‎تر خواهد کرد.

گفتگو:نرجس فرجی

منبع : فرصت امروز

طراحی وب سایت پزشکان‎

طراحی سایت پزشکان یکی از خدمات مجموعه کارآفرین وب می باشد . شما به عنوان یک پزشک می توانید با طراحی وب سایت خود اطلاعات مختلفی اعم از ساعات کاری , نمونه کارهای انجام شده , سوابق تحصیلی و اجرایی و … را به مخاطبان خود ارائه نمایید . البته این نکته قابل توجه است که در صورت تمایل شما در حوزه فعالیت تخصصی خود برخی اطلاعات مفید و آموزشی نیز به عنوان مقالات می تواند ارائه شود.
از دیگر قابلیت هایی که در طراحی وب سایت پزشکان می توان در نظر گرفت ایجاد سیستم وقت دهی آنلاین از طریق وب سایت می باشد به طوری که با مشخص نمودن زمان های حضور پزشک در مطب و اعلام میزان تعداد بیماران سیستم به صورت اتوماتیک زمان های قابل اخذ توسط کاربر را نمایش داده و از طریق ایمیل و یا اس ام اس به کاربر و مسئولین وقت دهی اطلاع رسانی خواهد نمود .
با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و استفاده هموطنان ایرانی از سرویس های آنلاین بدون شک طراحی وب سایت می تواند قدم مناسبی برای ارتباط با بیماران باشد.
از دیگر خدماتی که در این عرصه می توان ارائه داد خدمات سئو سایت پزشکان می باشد که بر اساس کلمه کلیدی مشخص در صدر جستجوهای موتور جستجوگر گوگل قرار بگیرند.

همین حالا می توانید با تماس با کارشناسان کارآفرین وب مراحل و روند طراحی وب سایت خود را آغاز نمایید.

منبع:وب سایت کارافرین وب