پزشکان در هر حوزهای که کار میکنند، همواره به جذب بیماران جدید به مطب خود نیاز دارند. انواع و اقسام تکنیکها برای جذب بیماران بیشتر به کلینیکها وجود دارند که تعدادی از آنها خوب و کارآمد هستند و تعدادی دیگر هم چنین نیستند، اما بهترین روشی که میتوان از طریق آن از خواسته بیماران مطلع شد، پرسیدن از خودشان است.البته این کار با بهینه سازی سایت نیز انجام می شود.مطالعهای که در ادامه میخوانید هم حاصل همین شیوه تحقیق است. البته ممکن است بعضی از نتایج آن برای شما تکراری به نظر برسد، اما مطمئن باشید که تعدادی از آنها شما را شگفتزده میکند.
این تحقیق، نتیجه کار مشترک مجله Dental Economics و وبسایت Officite است که آمارهای منتشر شده را رها کردهاند و به سراغ ۱۰۰ بیمار مطبهای دندانپزشکی رفتهاند تا از آنها بپرسند که برای پیدا کردن و انتخاب دندانپزشک خود چه میکنند. برای انجام این پرسش و پاسخ، از ایمیل، فیسبوک و سایر کانالهای ارتباطی مجازی استفاده شده است و هیچ یک از افرادی که به سؤالات پاسخ میدادند دندانپزشک، متخصص بهداشت و کارمند کلینیک نبودهاند و حرفه وابسته به دندانپزشکی نداشتهاند.
حالا با هم ببینیم پاسخ آنها به این پرسشنامه چه بوده است.
افرادی که از پاسخ دادن خودداری کردند:
(سؤال: به آخرین باری که برای پیدا کردن یک دندانپزشک جستجو کردید فکر کنید. از کدام یک از این روشها برای این هدف استفاده کردهاید؟ تمام روشهایی که استفاده کردهاید را مشخص کنید.)
توصیه شفاهی/ ارجاع از طریق دوستان: ۷۵ درصد
لیست بیمه: ۲۷درصد
موتورهای جستجوی اینترنتی: ۲۳ درصد
Yelp و دیگر سایتهای مرورگر: ۱۷ درصد
حین عبور کلینیک را دیدم: ۹ درصد
رسانههای اجتماعی: ۹ درصد
تبلیغات: ۵ درصد
دریافت کوپن تخفیف/ای میل/ بروشور: ۴ درصد
یلوپیجها یا سایر راهنماها: ۳ درصد
این بخشی از روشهایی بود که برای شما تازگی زیادی ندارد، اما حالا تعدادی دیگر از این روشها را به شما معرفی میکنیم که اگر آنها را بدانید شگفتزده میشوید و در ضمن بیشتر از سوی دندانپزشک قابل کنترل هستند.
خوب است بدانید که ۸۹ درصد افراد، از میان موتورهای جستجو، گوگل را به سایرین ترجیح میدادند و از نظر آنها، Yelp از تبلیغات، کوپنهای تخفیف، و یلوپیجها کارآمدتر بود. در این جا مزیت های طراحی سایت و مشاوره بازاریابی ویژه ی دندان پزشکان بیشتر نمود پیدا میکند.به علاوه، پاسخهای کسانی که در این تحقیق شرکت کرده بودند، نشان میدهد که رسانههای اجتماعی به اندازه علایمی که در شهر وجود دارند در جذب بیماران کارایی دارند.
این یافته به تنهایی به اندازه کافی جالب است:
(آیا ارجاع از طریق دوستانتان را به صورت شفاهی میپذیرید یا برای پذیرفتن آن تحقیقات آنلاین تکمیلی هم انجام میدهید؟)
ارجاع شفاهی، به رقم قدرتی که در جذب بیمار دارد، به تنهایی کامل نیست. اگرچه بر اساس این نتایج، ارجاع شفاهی تنها روش مهم برای خواندن بیماران جدید به مطبهای دندانپزشکان است، ۴۳ درصد از افرادی که برای مراجعه به یک دندانپزشک توصیه شخصی دریافت میکنند، باز هم به صورت آنلاین در این مورد تحقیق میکنند. این افراد اغلب برای پیدا کردن دندانپزشکان در گوگل جستجو میکنند یا در میان سایتها میگردند و در نهایت، به سایت دندانپزشک دسترسی پیدا میکنند. حال این سایت باید چه ویژگیهایی داشته باشد؟ این سؤال باب تحقیقات بعدی را باز میکند:
(وجود کدام مفاهیم یا خصوصیات در وبسایت یک دندانپزشک برای شما از همه مهمتر است؟ تمام پاسخهای موردنظر خود را انتخاب کنید.)
ساعات کار دندانپزشک: ۴۸ درصد
عکس دندانپزشک و کارمندان مطب: ۴۰
طراحی مدرن: ۳۸ درصد
اطلاعات بیمهای:۳۰ درصد
اطلاعات آموزشی برای بیماران، مقالههای مرتبط، مفاهیم: ۲۱ درصد
امکان نوبتدهی آنلاین: ۲۰ درصد
قابلیت نمایش سایت در دستگاههای مختلف از قبیل تبلت، تلفن همراه و غیره: ۱۷ درصد
ویدیو از مطب دندانپزشک: ۱۱ درصد
امکان پرداخت آنلاین هزینهها: ۱۱ درصد
ضروری است که وبسایت شما شامل ۳ قابلیت اول باشد. چرا که یکی از آنها به بیمارتان کمک میکند بتواند برنامهاش را با ساعات کاری شما تطبیق بدهد. در مورد تصاویر به خاطر داشته باشید بیمار شما نمیخواهد تصویر آنچه شما در مطب دارید را ببیند، بلکه او میخواهد تصویر کسانی را ببیند که مطب را اداره میکنند. اگر سایت شما حاوی تصاویر قدیمی یا تصاویری از آنچه در مطب دارید باشد، بیمار آن را میبندد و به سراغ سایت دیگری میرود، چرا که کمتر از ۱چهارم بیماران نگران این عوامل هستند. وقتی بحث به سازشپذیری سایت با دستگاههای الکترونیکی میرسد، موضوع مهمتری مطرح میشود و آن هم این است که تحقیق دیگری نشان میدهد ۲۹ درصد افراد از تبلت و ۵۸ درصد از آنها از دستگاه تلفن همراه برای جستجوی دندانپزشک استفاده میکنندکه بحث رسپانسیو بودن سایت نیز مطرح است.
این خلاصهای از متدهایی بود که میتوانید به وسیله آن بیماران جدید را به مطب خود جلب کنید. البته میتوانید با سر زدن به سایت Officite متدها و مطالعات بیشتری در این زمینه بیابید.ضمن اینکه سئوی سایت بسیار تاثیرگذار در بحث تبلیغات است.
منبع: dentaleconomics
گرداوری:وب سایت دندانه
امروزه اینترنت به یک ابزار ضروری برای جوابگویی به سوالات و ابهامات و دریافت اطلاعات برای مردم تبدیل شده است. با توجه به تحقیقات انجام شده وب سایت های پزشکی هستند که کاربران می خواهند آنلاین به آنها دسترسی پیدا کنند و پزشک مناسب خود را هم در محیط مجازی و هم در محیط حقیقی از این طریق پیدا کنند.
طراحی سایت برای پزشکان و طراحی سایت اختصصی دندان پزشکان توسط گروه طراحی ارومیا دیزاین انجام میشود ، این وب سایت ها به صورت حرفه ای دارای تمامی امکانات وب سایت بر اساس وب سایت تمامی پزشکان اروپایی را دارا می باشد و به صورت حرفه ای برای دستگاه های هوشمند نظیر گوشی های آیفون ، اندروید ، تبلت ها و …به صورت طراحی وب سایت رسپانسیو ،بهینه سازی سایت میشود و هر کدام به صورت جداگانه دارای ویو جذاب روی دستگاه های هوشمند می باشند
پس از طراحی وب سایت یک فیلم 30 تا 50 دقیقه ای به مشتریان عزیز داده میشود که به صورت حرفه ای تمامی اطلاعات وب سایت اعم از پست گذاشتن ، ویرایش/ افزودن عکس ، متن ، فیلم ، منو ها و ….. در فایل ویدئویی آموزش داده میشود.
طراحی سایت پزشکی
این فیلم زمانی که یک بار توسط منشی ، یا هر شخص دیگر که سواد رایانه ای متوسط داشته باشد به راحتی میتواند وب سایت را کنترل و مدیریت کند.
این خدمات فقط در شرکت ارومیا دیزاین برای راحتی مشتریان عزیز انجام میپذیرد ، وب سایت دامپزشک ها، دندانپزشکان ، پزشکان عزیز نیز از این قاعده مستثنی نیستند و تمامی وب سایت در یک لوح فشرده به کاربر ، جهت دانلود ارسال میشود.
شرکت ارومیا دیزاین در طراحی وبسایت پزشکان ، دامپزشکان و … نمونه کار های قدرتمندی دارد ، برای اطلاع از نمونه کار ها با از طریق یکی از روش های ارتباطی در ارتباط باشید .
منبع:urmiadesign.ir
طراحی سایت ویژه پزشکان توسط زانیکس این اطمینان را به پزشک می دهد که وب سایتی قدرتمند، ساده و زیبا در اختیار خواهد داشت.امروزه بسیاری از پزشکان دارای وب سایت شخصی هستند. وب سایت های پزشکان دارای مشترکات بسیاری است و این نشات گرفته از حرفه و نیاز آنها برای طراحی سایت پزشکیاست. در واقع وب سایت یک پزشک مانند یک مطب مجازی است که پزشک می تواند توسط آن با بیمار و یا بیماران در ارتباط باشد و یا اطلاعاتی را در قالب مقااله و مطلب برای اطلاع عموم قرار دهد که این از مزیت های طراحی سایت است.
ما با بررسی نیازمندی های پزشکان ، پکیج های وب سایت ویژه پزشکان را در طرح ها و رنگهای مختلف آماده کرده ایم.
علوم پزشکی دائما در حال پیشرفت میباشد و کمبود اطلاعات در این زمینه میتواند افراد را دچار مشکل سازد. امروزه افراد بسیاری در اینترنت به دنبال مشکل بیماری خود و یا اطرافیانشان هستند و چنانچه آن اطلاعات را در وب سایتی یافتند از آن استفاده نموده و حتی همه روزه به آن وب سایت سر میزنند و آن وب سایت را به دوستان خود نیز معرفی می نمایند.
در ایران پزشکانی که وب سایت شخصی برای خود دارند و در آن از تخصص های خود سخن گفته اند انگشت شمارند.با تهیه این وب سایت پزشکان میتوانند بهتر از قبل بیماران خود را کنترل کنند و بیماران نیز برای رزرو وقت میتوانند در وب سایت پزشک خود ساعت های خالی را مشاهده کنند.
امکانات بسیاری میتوان در این نوع وب سایتها قرار داد از جمله اینکه امکان مشاوره رایگان از طریق پرسش و پاسخ میتواند کمک بسیاری به بیماران کند.شما میتوانید این بخش را در راس کارهای خود قرار داده وحتی یک نیروی کار برای این قسمت استخدام نمایید تا با بیماران بصورت چت و یا با صدا ارتباط برقرار نماید
ضمن اینکه درنظر گرفتن صفحه درباره ما و حتی تماس با ما میتواند کمک شایانی به معرفی وب سایت شما کند. مجموعه پروگپارس این اطمینان را به شما خواهد داد تا شما را در این کسب و کار یاری نماید.
همچنین یکی از قسمت هایی که حتی میتواند محبوبیت وب سایت شما را در موتورهای جست و جو و گوگل تضمین نماید تعبیه صفحه اخبار و خصوصا مقالات میباشد.به این دلیل که وجود تصاویر و متون و حجم بالای اطلاعات باعث شناسایی بهتر وب سایت شما نزد گوگل و موتورهای جست و جو میباشد.
برای مثال کاربر میتواند با تایپ کلماتی در حیطه کار شما از قبیل :مطب ، لیست پزشکان ، متخصص جراحی ، پزشک اطفال و…
میتواند به سایت شما بعنوان اولین وب سایت در گوگل دسترسی داشته باشد.
در نهایت مهمترین بخشی که امروزه در طراحی وب سایت پزشکی به آن توجه میشود بخش ایجاد پرونده پزشکی برای بیماران میباشد که از طریق آن میتوانند بصورت آنلاین با داشتن اطلاعات خود از قبیل نام کاربری و رمز عبور ، پرونده خود را مطالعه نموده ویا حتی آن را به پزشکان دیگر نشان دهند.
عموما در چنین طراحی سایت ها میتوانید خدمات زیر را ارائه دهید:
منبع:وب سایت پروگ پارس